مجله اینترنتی دیتاسرا
امروز یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷

انتشار آخرین نسخه سیستم عامل شرکت اپل iOS 9.2 زمان درج مطلب
۱۳۹۴/۹/۲۳

انتشار آخرین نسخه سیستم عامل شرکت اپل iOS 9.2

در این نسخه آی‌او‌اس تعداد زیادی از باگ‌ها رفع شده و تغییرات کوچکی در بخش‌های نیوز، اپل میوزیک، آی‌بوکز که مجهز به قابلیت لمس سه‌بعدی شده، پادکست‌ها و غیره اعمال شده است. استفاده از مرورگرهای وب در اپلیکیشن‌های شخص ثالث در این نسخه راحت‌تر است؛ زیرا می‌توانید به افزونه‌های شخص ثالث دسترسی داشته باشید. هم چنین آی‌او‌اس ۹٫۲ یک مشکل آزاردهنده در نسخه قبلی را که برخی آلارم‌ها را بی اطلاع به کاربر خاموش می‌کرد، رفع کرده است. یکی از قابلیت‌های دیگر این نسخه، پشتیبانی آیفون از آداپتور دوربین یو‌اس‌بی است که به شما اجازه می‌دهد عکس‌ها را از یک دوربین DSLR یا دوربین‌های دیگر به دستگاه همراه خود انتقال دهید و نیازی نیست که ابتدا این عکس‌ها را روی کامپیوتر هماهنگ‌سازی کنید. هم چنین یک نرم‌افزار جدید تحت عنوان واچ او‌اس ۲٫۱ برای اپل واچ منتشر شده که باگ‌ها را رفع کرده و از سیری عربی پشتیبانی می‌کند.

منبع : The VERGE

زندگینامه جابر بن حیان – دانشمند و فیلسوف

پادکست زندگینامه جابر بن حیان دانشمند و فیلسوفبیوگرافی جابر بن حیان (زندگینامه بزرگان)جابر بن حیان یکی از دانشمندان، فیلسوفان و کیمیاگران بزرگ تاریخ کشور است که در دوران حیات خود کارهای بزرگ علمی انجام داده و «پدر علم شیمی» نام گرفته است. دوستان عزیز سایت دیتاسرا در این مقاله قصد داریم به شرح زندگی نامه جابر بن حیان این فیلسوف بزرگ ... [ ادامه مطلب ]

زندگینامه فخر رازی – دانشمند و فیلسوف

پادکست زندگینامه فخر رازی دانشمند و فیلسوفبیوگرافی فخر رازی (زندگینامه بزرگان)فخر رازی فیلسوف به نام و دانشمند ایرانی است که در زمینه ی علوم مختلف بسیار عالم و صاحب نظر بود. ایشان را با نام هایی از قبیل «امام فخر رازی»، «امام رازی» و «فخرالدین» نیز می شناختند. فخر رازی بر علوم عقلی، علوم نقلی، کلام، تاریخ، فقه و اصول ادبی ... [ ادامه مطلب ]

چند پیشنهاد مؤثر برای دور ماندن از تشعشات مضر تلفن همراه

۱۳۹۴/۹/۲۸

بیشتر افراد نمی‌توانند زندگی بی تلفن همراه را تصور کنند؛ در عین حال تشعشعات الکترومغناطیسی ناشی از موبایل یکی از دلایل اصلی بی‌خوابی، اضطراب و اختلالات روانی دیگر محسوب می‌شود. طبق یک تحقیق که در سال ۲۰۱۱ صورت گرفت، استرس، علائم افسردگی و اختلالات خواب به شدت با استفاده از موبایل در ۴۱۵۶ فرد بالغ ارتباط داشت. طبق یک تحقیق دیگر، از ... [ ادامه مطلب ]

انتشار آخرین نسخه سیستم عامل شرکت اپل iOS 9.2

۱۳۹۴/۹/۲۳

نسخه ۹٫۲ سیستم‌عامل آی‌او‌اس با برخی بهبودها در بخش‌های اپل میوزیک، نیوز و آی‌بوکز ارایه شد. شرکت اپل نسخه ۹٫۲ آی‌او‌اس را که یک به‌روزرسانی کوچک برای آی‌او‌اس محسوب می‌شود، منتشر کرد. در این به‌روزرسانی زبان عربی برای پشتیبانی از سیری اضافه شده، برخی باگ‌ها رفع شده و چند اپلیکیشن مخصوص دستگاه‌های همراه اپل بهبود یافته است. در این نسخه آی‌او‌اس تعداد ... [ ادامه مطلب ]

وجود میدان مغناطیسی در سیاهچاله کهکشان راه شیری و شکست نور

۱۳۹۴/۹/۱۴

ستاره‌شناسان برای نخستین بار از وجود میدان مغناطیسی در افق رویداد سیاه‌چاله‌ی میانی کهکشان راه شیری پرده برداشتند. این میدان مغناطیسی سبب کج شدن نور در نزدیکی سیاه‌چاله‌ها می‌شود. در تصویر ترسیمی که به تازگی منتشر شده است سیاه‌چاله‌ی میانی کهکشان راه شیری را می‌بینیم که با دایره‌ای از مواد به هم پیوسطه در بر گرفته شده است. خط‌های آبی نشان‌دهنده‌ی ... [ ادامه مطلب ]

بررسی امکان کنترل و استفاده از اینترنت تنها با دستورات مغز

۱۳۹۴/۸/۴

با پیشرفت روز افزون فناوری، رابط کاربری کامپیوتر دائما در حال نزدیک‌تر شدن به زبان انسانی است. آن روزهایی که کامپیوترها به اندازه‌ی یک سالن ورزشی بزرگ بودند را به یاد بیاورید. البته یقینا جوان‌ها هرگز آن دوران را ندیده‌اند، هنگامی که برنامه نویس‌ها باید با استفاده از “پانچد کارد” (Punched Card) فرمان‌های خود را به رایانه‌ می‌دادند. کامپیوترها تدریجاً ... [ ادامه مطلب ]

کشف بیش از 250 کهکشان جدید توسط تلسکوپ هابل

۱۳۹۴/۸/۴

دانشمندان به یاری کشف مجموعه‌ی عظیمی از کهکشان‌های کوتوله توسط هابل به روزهای اولیه‌ی بعد از انفجار بزرگ نگاهی می‌اندازند. تلسکوپ هابل از سال ۱۹۹۰ میلادی فعالیت می‌کند و هنوز هم دانشمندان و علاقه‌مندان به فضا را متحیر می‌کند. گروهی از ستاره‌شناسان با استفاده از تلسکوپ هابل یک اکتشاف خیلی جالب کرده‌اند که به روزهای آغازین جهان ما مربوط می‌شود؛ آن ... [ ادامه مطلب ]

بررسی و مقایسه دو کنسول محبوب PS4 و Xbox One

۱۳۹۴/۸/۴

پلی‌استیشن بهتر است یا ایکس‌باکس؟ این پرسش یکی دو نسل است ذهن بسیاری از گیمرها را مشغول نگه داشته. مطمئنا شما هم زمانی که به دنبال خرید یک کنسول بازی بوده‌اید، تمام ویژگی‌های مثبت کنسول‌ها را در کنار کم و کاستی‌های‌شان بالا و پایین کرده و پس از آن برای خرید دستگاه بازی‌تان هزینه کرده‌اید. حدود دو سال است که از ... [ ادامه مطلب ]

نتایج آخرین تحقیقات انجام شده در مورد سیاره پلوتو

۱۳۹۴/۷/۲۷

اطلاعات کسب شده از طرف کاوشگر «افق‌های نو»، دانشمندان ناسا را برانگیخته تا اولین تحقیقات علمی خود را درباره‌ی پلوتو منتشر کنند. این تحقیقات جدید که در نشریه‌ی Science منتشر شده‌اند، مجموعه‌ای از تمام اطلاعاتی هستند که تا به امروز درباره‌ی پلوتو و از طرف ناسا شنیده بودیم. این تحقیقات منتشر شده، پلوتو و قمرهای‌اش (شارون، استیکس، نیکس، کربروس و هیدرا) ... [ ادامه مطلب ]

پولی شدن برخی از ویدیوهای یوتیوب (YouTube) از ماه آینده

۱۳۹۴/۷/۲۶

بزرگ‌ترین سایت اشتراک ویدیوی دنیا، در حال راه اندازی برنامه‌ای است که توسط آن برخی از ویدیوها فقط برای افرادی که اشتراک دارند نمایش داده خواهند شد. این سرویس جدید یوتیوب قرار است تا سه روز دیگر در مراسمی رونمایی شود. بر اساس اطلاعات منتشر شده، این سرویس جدید یوتیوب، در راستای همان برنامه‌ای که این وب‌سایت پارسال از آن صحبت ... [ ادامه مطلب ]

نمونه نقشه استاندارد جزئیات اتصال بادبند قائم (JIS Profiles) - مجموعه ۶
فايل پيوست

نمونه نقشه استاندارد Vertical Bracing Connection (JIS) Standard Drawing - Sample 6 مجموعه پیش رو شامل جزئیات کامل تیپهای مختلف از اتصال بادبند قائم جهت پروفیلهای: L75x75x6~2L200*200*25 - C150x75x6.5x10~2C250x90x9x13 - H100x100x6x8~H300x305x15x15 ... [ ادامه مطلب ]

نمونه نقشه استاندارد جزئیات اتصال بادبند قائم (ناودانی DIN) - مجموعه ۵
فايل پيوست

نمونه نقشه استاندارد Vertical Bracing Connection (DIN Channels) Standard Drawing - Sample 5 مجموعه پیش رو شامل جزئیات کامل 6 تیپ متفاوت اتصال بادبند قائم جهت پروفیلهای ناودانی: 2UNP80~2UNP200 می باشد. امیدواریم ... [ ادامه مطلب ]

نمونه نقشه استاندارد جزئیات اتصال بادبند قائم (ناودانی DIN) - مجموعه ۴
فايل پيوست

نمونه نقشه استاندارد Vertical Bracing Connection (DIN Channels) Standard Drawing - Sample 4 فایل dwg حاضر شامل جزئیات کامل 6 تیپ متفاوت اتصال بادبند قائم جهت پروفیلهای ناودانی: 2UNP80~2UNP200 و 2U75*40*5*7~2U300*90*9*13 می ... [ ادامه مطلب ]

نمونه نقشه استاندارد جزئیات اتصال بادبند قائم (ناودانی DIN) - مجموعه ۳
فايل پيوست

نمونه نقشه استاندارد Vertical Bracing Connection (DIN Channels) Standard Drawing - Sample 3 فایل dwg حاضر شامل جزئیات کامل 6 تیپ متفاوت اتصال بادبند قائم جهت پروفیلهای ناودانی: 2UNP60~2UNP220 می باشد. امیدواریم دانش، ... [ ادامه مطلب ]

نمونه نقشه استاندارد جزئیات اتصال بادبند قائم (نبشی DIN) - مجموعه ۲
فايل پيوست

نمونه نقشه استاندارد Vertical Bracing Connection (DIN Angles) Standard Drawing - Sample 2 فایل dwg حاضر شامل جزئیات کامل 5 تیپ متفاوت اتصال بادبند قائم جهت پروفیلهای نبشی: 2L80*80~2L200*200 می باشد. امیدواریم دانش، ... [ ادامه مطلب ]

نمونه نقشه استاندارد جزئیات اتصال بادبند قائم (نبشی DIN) - مجموعه ۱
فايل پيوست

نمونه نقشه استاندارد Vertical Bracing Connection (DIN Angles) Standard Drawing - Sample 1 فایل dwg حاضر شامل جزئیات کامل 7 تیپ متفاوت اتصال بادبند قائم جهت پروفیلهای نبشی: L60*60~2L150*150 می باشد. امیدواریم دانش، ... [ ادامه مطلب ]

گروه: عمران

نمونه نقشه استاندارد جزئیات اتصال مفصلی غلطکی تیر به ستون (JIS Profiles) - مجموعه ۲
فايل پيوست

نمونه نقشه استاندارد Sliding Beam To Column Connection (JIS) Standard Drawing - Sample 2 فایل dwg حاضر شامل جزئیات کامل 2 تیپ متفاوت اتصال مفصلی غلطکی تیر به ستون: Beam to Column ... [ ادامه مطلب ]

گروه: عمران

نمونه نقشه استاندارد جزئیات اتصال مفصلی غلطکی تیر به ستون (DIN Profiles) - مجموعه ۱
فايل پيوست

نمونه نقشه استاندارد Sliding Beam To Column Connection (DIN) Standard Drawing - Sample 1 فایل dwg حاضر شامل جزئیات کامل 2 تیپ متفاوت اتصال مفصلی غلطکی تیر به ستون: Beam to Column ... [ ادامه مطلب ]

گروه: عمران

نمونه نقشه استاندارد جزئیات اتصال ساده (مفصلی) تیر به ستون (DIN Profiles) - مجموعه ۳
فايل پيوست

نمونه نقشه استاندارد Simple Beam To Column Connection (DIN) Standard Drawing - Sample 3 فایل dwg حاضر شامل جزئیات کامل 2 تیپ متفاوت اتصال مفصلی تیر به ستون: Beam to Column ... [ ادامه مطلب ]

گروه: عمران

نمونه نقشه استاندارد جزئیات اتصال ساده (مفصلی) تیر به تیر (DIN Profiles) - مجموعه ۲
فايل پيوست

نمونه نقشه استاندارد Simple Beam To Beam Connection (DIN) Standard Drawing - Sample 2 فایل dwg حاضر شامل جزئیات کامل 2 تیپ متفاوت اتصال مفصلی تیر به تیر: Beam to Beam Web ... [ ادامه مطلب ]

ناحیه کاربری

فرمت ایمیل صحیح نمی باشد. ایمیل خود را وارد نمایید.

رمز عبور خود را وارد نمایید.

مجله اینترنتی دیتاسرا
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه نرم افزاری دیتاسرا می باشد.