مجله اینترنتی دیتاسرا
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مدیریت اطلاعات مالی برای دانشگاه ها با استفاده از نرم افزار منبع باز Financial information management for university departments,using open-source software



Abstract
This paper presents a model to analyse the different outcomes generated by the application ofTask-Technology Fit (TTF) theory to economic and financial information management in universitydepartments. This model extends that proposed by Goodhue (1995), in two ways: (i) a key role is playedby the manager in designing the technology and in performing the task in question. Both of these aspectscan be modified, depending on the evaluation made of a series of characteristics (or dimensions) inher-ent to the model. (ii) The free dissemination of the source code of the application not only allows thetransfer of knowledge, but also creates virtual communities which, through collaborative work and theexchange of experiences, can achieve a better fit of the technology to the task at hand. This model hasbeen introduced in several departments at the University of Granada (Spain), and evaluated in termsof the results obtained at both individual and group levels. This evaluation was conducted by means ofin-depth interviews with departmental managers.
Keywords:Information managementAcademic departmentsTask-Technology Fit theoryOpen source software


چکیده فارسی
در این مقاله یک مدل برای تجزیه و تحلیل نتایج مختلف تولید شده توسط برنامه کاربردی TTFنظریه متناسب با فناوری برای مدیریت اطلاعات مالی و اقتصادی بیان میشود .این مدل توسط گودهو 1995گسترش یافته است که دارای دو روش: (1)نقش کلیدی در طراحی فناوری و ایفای نقش و انجام وظیفه توسط مدیر است. هر دوی این جنبه ها بسته به ارزیابی های ساخته شده از یک سری از ویژگیها یا ابعاد ذاتی به مدل میتواند اصلاح شود(2). انتشار ازاد از کد منبع برنامه نه تنها اجازه میدهد که دانش انتقال پیدا کند بلکه جوامع مجازی را ایجاد میکند که از طریق کار مشترک و تبادل تجارب میتواند به یک تناسب بهتری ا ز یک تکنولوژی و وظیفه ای که در دست است برسید.این مدل در بخشهای مختلفی از دانشگاه کراندا (اسپانیا)معرفی شده و در هر دو سطح فردی و گروهی نتایج به دست امده و رد ارزیابی قرار گرفته است.این ارزیابی با استفاده از دیدگاه های مدیران انجام شده است.                                        
کلید واژه ها: مدیریت اطلاعات، دپارتمان های دانشگاهی، تئوری متناسب با فناوری، نرم افزارهایOpen-

مشخصات

مشخصات

توسط: Elias Melchor-Ferrer مجله: International Journal of Information Management انتشارات: Elsevier سال انتشار: 2014 میلادی تعداد صفحات متن اصلی: 9 تعداد صفحات متن ترجمه: 23 تاریخ درج: ۱۳۹۶/۱۱/۱۴ منبع: دیتاسرا

خرید آنلاین فایل ترجمه

خرید آنلاین فایل ترجمه

عنوان: مدیریت اطلاعات مالی برای دانشگاه ها با استفاده از نرم افزار منبع باز حجم: 788.85 کیلوبایت فرمت فایل: pdf قیمت: 119500 تومان رمز فایل (در صورت نیاز): www.datasara.com نرم افزارهای مورد نیاز: winrar - adobe acrobat - office

در صورتی که به هر دلیل از خرید خود رضایت نداشتید
تنها با ارسال یک ایمیل وجه خود را دریافت نمایید
دانلود فایل اصلی

دانلود فایل اصلی

عنوان: Financial information management for university departments,using open-source software

رمز فایل
رمز فایل (در صورت نیاز): www.datasara.com
نرم افزار مورد نیاز
نرم افزارهای مورد نیاز: winrar - adobe acrobat - office

نمای مطلب



1مقدمه:

چند بخش یا سازمانی و یا گروه تا کنون پیامدهای بحران اقتصادی را در یافت نمودند به خصوص دولت ها تحت تاثیر زیادی قرار گرفتند.و لذا بعد از ان برنامه های ثابتی را برای خود انتخاب نموده اند.علاوه بر این انها کاهش ها در درامدهای مالیاتی را در کسر بودجه شدید در بسیاری از کشورهای منطقه بود و از جمله اسپانیا دیده اند.در نتیجه اقدامات صورت گرفته برای افزایش در امد یعنی با بالا بردن نرخ مالیات یا ایجاد مناطق جدید مشمول مالیات و کاهش هزینه های عقلانی می باشد.

اسپانیایی ها به دنبال توجیه کاهش هزینه ها و در نتیجه بهبود بهره وری در استفاده از منابع عمومی پرداختند در این رابطه یک سری از اسناد نیز ارائه شد پرداختن به مرز و بخش خصوصی و عمومی با هدف دستیابی به استفاده کار امدتر از منابع و متصل شدن به این هدف از بودجه است. همه این اسناد منعکس کننده ضرورت تعیین هزینه ها ی واقعی از فعالیت های انجام شده در هر منطقه از دانشگاه است.به طوری که این را می توان مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و در منابع و موسسات دیگر مورد استفاده قرار داد.در بساری از موارد علاوه بر اسناد بر جسته ،سیستم نیز برای به دست اوردن اطلاعات لازم برای اقدامات اصلاحی به منظور بهبود بهره وری انجام میشود.این امر میتواند برای مجمو عه ای از بهترین روشهای توسعه یافته در دانشگاه های مختلف به عنوان یک مرجع جهانی مورد استفاده قرار گیرد و به طور کلی به تصویب برسد.از این نظر این مقاله - یک مدل بر اساس نظریه فناوری متناسب (TTF)برای فعال کردن گروه های دانشگاهی در افزایش بهره وری و مدیریت در اطلاعات اقتصادی و مالی اقدام کنند. این مدل بر اساس مدل طراحی شده توسط محققین قبلی است که در یک بخش ان ازUGRاستفاده شده و نتایج با ارزشی برای افراد و در سطوح مختلف به وجود امده است.علاوه بر این سطح سوم که سطح جهانی است میتواند از ارائه این فلسفه بهره مند شود

بقیه ساختار مقاله به شرح زیر میباشد:

بخش 2 به ارائه مشکلات مختلف در ارتباط با سیستم اطلاعات مدیریت بخش های دانشگاهی پرداخته و مبانی نظری ان را ارائه نموده است.در بخش 3نشان میدهد که جگونه تئوری TTFدر مطالعه مورد نظر مورد اقتباس قرار گرفته و دو جنبه جدید ان معرفی می شود

1-نقش مدیر در طراحی نرم افزار و اصلاح ویژگیهای کار

2-اثرات جانبی مثبت ارائه شده از طرف ان به جامعه

در چنین مواردی یک جریان بازخورد را میتوان تولید نموده و به بهبود فناوری کمک کرد در بخش 4 ما به بحث در مورد نتایج بدست امده از این فناوری خواهیم پرداخت و در فصل 5در نهایت نتیجه گیری انجام خواهد شد.

2-مدیریت اطلاعات در گروه های دانشگاهی:

اصطلاح سیستم مدیریت اطلاعات اشاره به مقدمه،طراحی،توسعه و استفاده و نگه داری فناوری اطلاعات مورد نیاز یک سازمان جهت انجام فعالیت های خودش است. لذا معرفی ان خیلی جامع نمیباشد اما یک ابزار اضافی به منظور افزایش بهره وری از سازمان از نقطه نظر مدیریت و کاربران را فراهم میکند .مدیران نیاز به ابزارهایی دارند که با انها بتوانند به اطلاعات موثر و کارامد دست پیدا کنند.و بتوانندیک سرویس را به مشتری ارائه نمایند (ون بون 2002)فناوری اطلاعات و ارتباطات طیف گسترده ای از احتمالات را برای دستیابی به این هدف ارائه میکند اما باید روش اصلاح ان را نیز شناسایی نمود و هر گونه مشکل ناشی از ان را در این فرایند فائق امد.(هکس و دیوس 1999)

در زمینه دانشگاه مدیریت اطلاعات اجازه میدهد تا مدیران در تمام سطوح در همه توابع به تصمیم گیری به موقع و موثر در راستای برنامه ریزی ،هدایت و کنترل فعالیت ها که برای ان توضیح ارائه شد باشد(لوسی1995)در سال های اخیر این کار توسط فناوری اطلاعات توسعه یافته که باعث افزایش و بهبود ظرفیت سازمان برای مدیریت و بهره مندی از داده های موجود را تسهیل میکند.با این حال سوال مربوط اینست که چگونه مردم با اطلاعات و پیچیدگی فناوری اطلاعات تداخل میکند. به همین دلیل محققین مانند گالیرز و ویلسون به دنبال ویژگیهای تعیین ظرفیت های نهادی برای اجرای استراژیهای اطلاعاتی با موفقیت مناسب را شناسایی نموده اند.

1-نیاز به چنین استراتژی در تمام حوزه های سازمانی وجود دارد.
2-دارندگان سهام های کلیدی در فرایند تدوین استراتژی های درگیر
3-این روند اجازه میدهد تا فرصت برای بحث و بررسی به وجود بیاورد
4-فرایند به طور منظم بررسی میشود
5-رویکرد متناسبی با ساختار و فرهنگ سازمانی دارد
6-مسائل انگیزشی مهم بودهو در داخل اجرا میشودکه نه تنها برای موارد خارج سازمانی است

جهت مشاهده متن کامل، فایل ترجمه را دانلود نمایید.

8-فرایند دارای یک قهرمان قدرتمند خواهد بود

 

9-استراتژی به اندازه کافی منابع در دسترس دارد.

ماری و ناکس در سال 2004مشکلات متعددی در ارتباط با سیستم اطلاعاتی دانشگاه را شناسایی کردند که از جمله ان عدم انسجام ،ثبات و قابلیت اطمینان در سراسر مجموعه داده بود .هیچ مسئولیتی در قبال یک نهاد برای داده ها و مدیریت اطلاعات وجود نداشت. سر در گمی و سرخوردگی ناشی از منابع مختلف حال حاضر بود.نگرانیها در مورد محل داده و تناسب ان ،نیاز های کار بر وجود داشت و عدم انعطاف پذیری در سیستم دیده میشود.دلیل بر جسته دیگر در این مشکل این بود که اجرای استراژی اطلاعات یعنی تاثیر فرهنگ در هر رشته دانشگاهی را در بر داشت.نقش مدیریت خود نیاز به توسعه داشته است.در نتیجه محققین توصیه میکنند که برنامه اموزشی باید برای سر گروهان اجرا شده و با توجه به تفاوت های ادراکی در رشته های دانشگاهی می باشد.بنابر این سیستم های اطللاعاتی را میتوان به روشهای مختلفی طراحی نمود.

به عنوان متغیرهای کلیدی مستقل درک شده است . درک سودمندی نیز توسط سهولت درک استفاده را تحت (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) تاثیر قرار داده است . مدلTTF (نیاز به دانلود ترجمه) شامل فرض های اداری است که به ما می گوید بصورت داوطلبانه یا اختیاری کاربران وجود دارند با این حال ضعف مدلTTF (نیاز به دانلود ترجمه) عدم تمرکز بر روی کار است . زیرا کاربرد آن به ارزیابی میزان پذیرش ، استفاده و عملکرد آن نتایج متفاوتی را بدست می دهد .

به عنوان مثال در حالیکه برای پیشبینی استفاده از سیستم مفید است مدلTTF (نیاز به دانلود ترجمه) برای توضیح رابطه بین استفاده از سیستم و عملکرد ارزش کمی دارد علاوه بر این محدودیت واقعی این است که کابر ممکن است در ارزیابی هدف موفق نباشد به عنوان یک نتیجه می توان گفت مدلTTF ممکن است قادر به درک یا ارزیابی این واقعیت نباشد که می تواند واقعا برای بررسی وظایف مربوط به استفاده ازTTF مفید باشد (نانس و استراب 1996) به همین دلیل گنجاندن صریح تر ویژگی های کار ممکن است یک مدل بهتر برای استفاده از فناوری اطلاعات را در پی داشته باشد این مشکل از اواسط 1990 به وجود آمد زمانیکه آن به طور گسترده قرار بود در آینده استفاده شود چند سال پس از تحقیقات دیویس مدل های دیگری برای رفع این مشکل به وجود آمدند محققین مختلفی از جمله گودهیو_مینسوتا در سال 1995 و زیگورز و باکلند در سال 1998 توجه ویژه ای به این روابط متقابل داشته اند و تحقیقات خود را بر اساس یک نظریه شروع کردند که برای شناسایی عوامل کلیدی جهت استفاده مناسب از فناوری است بطوری که کاربران ممکن است به هدف خود دستیابند استفاده شده است . گودهیو و مینسوتا از 1995 می گویند نیاز به شناسایی برخی از دیدگاه های نظری که می تواند در سیستم موثر باشد لازم است و تعریف یک ارزیابی را برای یک کاربر لازم می داند این نظریه به وظیفه ی فناوری متناسب نام گرفت و آن یک وجه غالب در تحولات مهم در نظریه سیستم اطلاعات شد .

نظریه .... استدلال می کند که سیستم های اطلاعاتی میتواند نتایج کاربران را افزایش دهد . زمانیکه مطابقت آنها در هر فرم بسته به پیکربندی و هدف آنها انجام شود (گودهیو ، مینسوتا و تامسون 1995 ) بر اساس نظریه ی (( فیت )) یک مفهوم کلیدی است .

زیرا اثربخشی سازمانی تا حدی که متغیرهای سازمانی متناسب با زمینه ی آن در سازمان باشد در نظر گرفته می شود . گودهیو و مینسوتا و تامسون در سال 1995 استدلال می کنند که می توان میزان ارزیابی یک تکنولوژی را از مشخصات نظری ویژگی های ایده آل و توسعه ی اندازه گیری آن متشکل از هشت قابلیت اندازه گیری کرد .

1 کیفیت داده ها

جهت مشاهده متن کامل، فایل ترجمه را دانلود نمایید.

3 مجوز برای بررسی داده
4 سازگاری داده ها
5 سهولت استفاده یا آموزش
6 به هنگام بودن تولید

7 قابلیت اطمینان سیستم و ارتباط با کاربران

این اقدامات تغییرات متعددی با توجه به مطالعات خاص انجام پذیرفته اما انعطافپذیری به عنوان ابزار نسبتا جامعی برای اندازه گیری اقدامات کاربر از ..... (نیاز به دانلود ترجمه) بوده و می تواند توضیح دهد که در سال های اخیر افزایش قابل توجهی از .... به وجود داشته و چرا بطور جداگانه به نقاط دیگر ملحق شده است به عنوان یک نتیجه از انعطاف پذیری و ظرفیت را می توان از عناصر مختلف آن که از زمینه های بسیاری از علوم اقتباس شده است به دست آورد .

کن و مک کارتی در سال 2009 یک تجزیه و تحلیل از تفاوت در تعریف نظریه و روش شناسی پژوهش ارائه نمودند و زمینه های استفاده در تئوری را ارائه کردند .

جهت مشاهده متن کامل، فایل ترجمه را دانلود نمایید.

3 استفاده از تئوری در مدیریت اطلاعات اقتصادی در بخش های دانشگاهی :

گروه های دانشگاه بطور سنتی فاقد سیستم های کنترل هزینه در صورت وجود آموزش و تخصص میباشد که آن قادر می سازد که امکان توسعه در سیستم به وجود آید .

در بهترین موارد کنترل شامل یک صفحه ی گسترده است که در آن هر معلم یک ستون اختصاصی دارد اما برای آن این ستون روشن نبوده و معیارهای صریح و روشنی برای توزیع بودجه مانند محدودیت ها سقف هزینه برای هر استاد استفاده از مازاد بودجه وجد ندارد و در صورت وجود بسیاری از آنها ناشناخته می باشد.

در نتیجه تمام درخواست های هزنیه ای به مدیریت مربوط بوده که در نهایت توضیح احتمالی برای پرداخت ها به وجود می آورد . این وضعیت رئیس بخش غیر منتظره بوده و یا حتی در بدترین موارد باعث ابتلاء پرداخت های نا مناسب از نظر مقداری و یا مفهومی خواهد شد .

دیگر اثرات نامطلوب شامل نابرابری اشکار بین برخی از اساتید و دیگران و افراد کمی از کارمندان حسابداری و از سوی دیگر فقدان هر گونه انگیزه برای استفاده ی مسئولانه از منابع مالی در غیاب هر گونه پاداش برای یک مدیریت کارآمد خواهد بود .

علاوه بر این طبیعی است که برای بخشی از بودجه در هر بخش اهدافی چه مشترک و چه خواص در هر قرارداد امضاء شده با دانشگاه یا شرکت ها تعیین شود .

در نتیجه بطور مستقیم تخصیص بودجه برای اهداف خاص از اهم مسائل خواهد بود . این شرایط همراه با واقعیت شرح داده شده در فوق خواهد بود که اجرای اقدامات برای برنامه ریزی هزینه و اطلاعات را توجیح می کند . این برای علاقه ی گسترده در دستیابی به مدیریت بهتر اطلاعات اقتصادی و مالی است . و نه تنها بخاطر عواقب مالی بلکه برای رسیدن به اهداف وسیعتر می باشد در برخی موارد نوآواری در مدیریت اقتصادی و مالی گروه ها در زمینه تعالی بین المللی دانشگاه ها به صورت زیر در نظر گرفته می شود .

1 افزایش همکاری بین اساتید و کارمندان اداری شامل هر دو گروه در توسعه ی برنامه ی بهبود مدیریت اقتصادی و مالی .

2 مشارکت در مد اقتصاد پایدار که در درجه اول از طریق صرفه جویی در منابع است . واضح است که این سوال ابعاد چندگانه ای به شرح زیر دارد :

1. تصمیم گیری های فردی در هزینه

جهت مشاهده متن کامل، فایل ترجمه را دانلود نمایید.

3. لینک کردن صندوق ها به هم در راستای تحقق اهداف
4. ایجاد هم افزایی در میان گروه های مختلف درگیر
5. تعهد به پایداری محیطی

 

6. تولید اثرات جانبی مثبت از طریق انتشار دانش بر اساس فرهنگ

این است که برای ایجاد یک مکانیزم برای انتقال اطلاعات اقتصادی و مالی از گروه های دانشگاه کافی نخواهد بود آن ها لازم است که طراحی های بهتری از یک سیستم اقتصادی و مالی را برای موقیت در چالش های خود بوجود آوردند .

جهت مشاهده متن کامل، فایل ترجمه را دانلود نمایید.

برای این منظور ما مدل گودهیو و مینسوتا را از یک نطقه نظر دیگر اعمال میکنیم که از آن بجای ارزیابی مناسب از تکنولوژی کار از نظر ابعاد مختلف آن به عنوان اهداف میانی در نظر میگیریم که این جهت دستیابی به اهداف نهایی مناسب خواهد بود . بر اساس این رویکرد ما یک برنامه ی تکنولوژیکی که در آن شرایط طراحی شده اند را بوجود می آوریم .

هنگامی که در عمل مدل ... به خوبی بتواند ارزیابی از درجه ی موفقیت را بدست دهد این قطعا برای دیگر ابعاد نیز مورد استفاده قرار گیرد علاوه بر این نتایج به دست آمده می تواند به منظور بهبود برنامه در یک فرایند مورد استفاده قرار گیرد که در آن بازخوردها توسط دخالت مستقیم مدیران در طراحی - پیاده سازی – مدیریت آسان و ارزیابی نکات نرم افزاری برای مدل ....... جهت مدیریت سازمان استفاده خواهد شد که در یک مفهوم وسیع می توان گفت که شاید یک فرد با دانش جامع این کار را انجام دهد و یا ترجیحا یک کمیته متشکل از کارکنان اداری و مدیران دپارتمان یک ترکیب را بوجود آورد .

این مدیر به خوبی با ویژگی های کاری آشنا بوده و خواهد توانست با توجه به نیاز های بخش خود وفق دهد.

شکل 1 : مدلTTF برای دانشگاه ها :

جهت مشاهده متن کامل، فایل ترجمه را دانلود نمایید.

1 _ کیفیت داده ها با استفاده از داده های رسمی از اداره ی حسابداری تاثیر شده که بصورت دوره ای توسط برنامه ی .... تنظیم شده است

2 _ داده های مربوط به یک پرسنل اداری و هزینه ها و درآمد ها ی انجام شده در سیستم ثبت شدند .

3_ شفافیت عادلانه و تخصیص منابع بودجه بصورت مناسب لازم است

4 _ دسترسی یعنی در دسترس بودن اعضای گروه بطوری که تمام اطلاعات لازم را بتوان بر اساس مشورت به دست آورد و معیار ها را بطور مناسب دسته بندی نمود علاوه بر این برنامه را بطور مستقیم بر روی وب سایت و وزارت خانه رسد نمود

5_ انعطاف پذیری یعنی برنامه باید در هر بخش بدون در نظر گرفتن معیار های اعمال شده برای تخصیص بودجه نیاز به جزییات داده ها و مقررات شخصی داشته باشد برای این منظور یک لینک راهنما در مدیریت ارائه شده است .

6_ سهولت استفاده به این معنا که در تمام اوقات کاربران و مدیران سیستم بصورت بصری بتوانند از این سیستم استفاده کنند .

اگر چه درجه ی بالایی از انطباق با این شرایط وجود دارد انتظار می رود توسط مدیر این عناوین تعریف شده در طراحی برنامه جا گرفته باشند

و ارزش واقعی سیستم با استفاده عملی از فناوری و دستیابی به اهداف نهایی را نشان دهد

جهت مشاهده متن کامل، فایل ترجمه را دانلود نمایید.

همه این اطلاعات را توسط مدیر می توان فهمید و پیشنهادهایی در راستای بهبوده نرم افزار در زمان مناسب و تعریف بهتری از وظایف ان انجام داد

این مرحله نشان دهنده یک سطح اول از باز خورد در ارزیابی مدل است

بسته به تناسب بین فناوری و .... استفاده از این فناوری دو نوع نتیجه به دست خواهد آمد

نتجیه اول این است که کسانی که به سود زمان مقید بودند و نتجیه دوم کسانی که به سود کل جامعه (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) می اندیشند

با توجه به این سازمان هر دو نفع فردی و جمعی را می توان به دست آورد

بدیهی است موقعیت در سطح فردی به عملکرد بهتر ...... کمک خواهد کرد که نه تنها به دلیل شفافیت بیشتر سیستم است بلکه به دلیل دردسترس بودن بیشتر یا کمی از منابع ملی برای کل سازمان به عنوان یک نتیجه در ..... فردی است

مزایای ارتباطات گسترده سهم انطباق با اهداف دولت ماننده ثبات بودجه و شفافیت می باشد علاوه بر این ..... معرفی مدل یک سطح بازخورد از نرم افزار را با شرایط منبع باز معرفی نمودیم بنابرین نه تنها بخشی از موسسه در این مورد سود میکند بلکه هر سازمان دولتی و یا خصوصی دیگر .... از این موضوع نفع می برد .

ارتقا در دیگر قسمت ها و به اشتراک گذاشتن تجربیات برنامه موجب پویایی مشترک با تاثیر مثبت در سازگاری تکنولوژی خواهد داشت .

این رویکرد در دولتهای عمومی متمرکز و همچنین در شرکتهای خصوصی وجود داشته باشد و اجازه میدهد تا ما جنبه های جدید مربوط را در هر سطح سازمانی یا فردی در نظریه ..... را ارائه نماییم که در بخش های بعدی به آنها اشاره خواهد شد .

نرم افزار منبع باز به عنوانه یک مثال برای نظریه....... _ ٤

اصطلاح منبع باز برای توسعه پروژه های نرم افزاری است که بر اساس مهم همکاران ان که از لحاظ جغرافیایی پراکنده هستند اما میتوانند بصورت آنلاین با هم ارتباط برقرار کنند استفاده میشوند

جهت مشاهده متن کامل، فایل ترجمه را دانلود نمایید.

اصطلاح آزاد برای توصیف نرم افزار های منبع باز حامل دو معنی است

١_ کاربر آزادی جهته تغیرات و نوآوری در نرم افزار میدهد که ممکن است استفاده های دیگری از ان بوجود آورد . نرم افزار جهت دانلود بدون محدودیت در اختیار کاربران قرار میگیرد اگر چه .....تنها به معنای اشاره شده در اول متن است در واقع میتواند هر دو این موارد را پوشش دهد و هیچ تفاوته معنی داری بین .....و ..... وجود ندارد اگر چه تعداد بیشتری از سازمانها از ..... در مجموعه فناوری اطلاعات خود استفاده میکنند بخش دولتی شرایط خاص جهت استفاده از این سیستم را نیاز دارد . برنامهای کاربردی ان معمولا در ارتباط با منبع باز بوده و نفع یک جامعه خاص از کاربران با دامنه کاربردی خاص را در نظر دارد . اوکلی و کاریلو در ساله ٢٠١٢ میگویند بهترین مدیران سیستم های اطلاعتی منبع باز را بصورت رایگان در اختیار میگیرند حتی در نظر گرفته شده است که ممکن است یک روش توسعه سیستم های عملی که به اندازه کافی برای پاسخگویی به چالش در پروژه های توسعه نرم افزاری مواجه است در نظر گرفته شود. دسترسی عمومی به اطلاعات برای عملکرد مناسب و ................ از اقتصاد ضروری نیست لذا ارزش یک جامعه به عنوان یک کل در نظر گرفته میشود . اما برای اینکه این کار بطور گسترده انجام شهر این کار نیاز به ذهنیت های مختلف دارد بلکه اجرای استراتژی های مناسب توسط نهادهای حاکم انجام شود.

اگر چنین استراتژی بر اساس اصول مختلف باشد مبانی زیر برجسته می شود :
1 _اطلاعات باید قابل مشاهده بوده و به آسانی قابل دسترس باشد .
2 _ باید دسترسی آزاد به اطلاعات وجود داشته باشد .

3 _ یک سیستم ضبط اطلاعات ایجاد شود .

مزایای استفاده برای ادارات دولتی در سیستم های مدیریت اطلاعات مبتنی بر مب به کننترل بیشتر و بهره وری بالا در مورد سازمان می انجامد .

جهت مشاهده متن کامل، فایل ترجمه را دانلود نمایید.

در بسیاری از قصمت های نرم افزار منبع باز به توسعه برنامه های کاربردی جهت عملکرد وظایف معمول مدیریت استفاده می شود . در برخی موارد حتی کارکنان به منظور کمک به ایجاد یک منبع با کدهای باز بر روی پروژه هایی کار می کنند که هدف آن oss است اگر چه استفاده از این برنامه ها بصورت محدودی باقی مانده و در بازار نفوذ کمی دارد نیاز است که برنامه هایی جایگزین شود که این همراه با بی میلی فروشندگان نرم افزار می باشد چرا که آنها باید توسعه خود را سرعت دهند . تاثیر کسب و کار نیز در آن محدود است زیرا برنامه های کاربردی شامل هیچ بلوغی در بازار نبودی و در صورت وجود انعطاف پذیری لازم جهت توسعه و استفاده از آن وجود ندارد.

تا بتوتند در محاسبات بهبودی را ایجاد بکند این مدل در اسپانیا و سراسر اروپا از طریق طرح هایی همچون اروپای الکترونیک شناخته شده است با این حال نتیجه ی موفقیت آمیزی در این پروژه نیاز به دخالت مداوم سهام داران در استفاده از oss دارد زیرا در غیر این صورت سرخوردگی می تواند در پروژه بوجود آورد .

قبل از اجرای یک پروژه لازم است تاثیر مشخصی از آن بوجود آید که از طرف جامعه ی کاربران و توسعه دهندگان حمایت شود علاوه بر این آن باید اینگونه در نظر گرفته شود که اگر مشکلات مکرر در طی ادغام با سیستم بوجود آید این می تویند به انکار آشکار oss منجر شود (فیتس ژرال 2009) بنابراین سازمان ها باید نقش فعالی در ترویج استاندارد های oss را حتی اگر عدم تطابق فناوری و سامانی در آنها وجود داشته باشد انجام بدهند .

سازمان های عمومی نیاز به ایجاد انگیزه در کارمندان ......... در راستای به اشتراک گذاشتن دانش سازمانی از جمله اطلاعات ، فناوری ، دانش و مهارت را به یک منزله یک منبع ارزشمند و بالقوه فعالیت هاست باید به اختیار بگذارد .

جهت مشاهده متن کامل، فایل ترجمه را دانلود نمایید.

1_ اجتماعی شامل صرف وقت و همکاری با دیگران در راستای حل مشکلات
2 _ عامل خارجی در راستای بیان دانش در یک فرم قابل فهم

 

3 _ عوامل داخلی یا درون سازی شامل تبدیل دانش به یک دانش ضمنی

4 _ توسعه مناسب از فرآیند دانش در به اشتراک گذاری اطلاعات در رابطه با اهداف فردی و سازمانی .

وقتی کسانی که توانایی انجام یک کار خاصی را در خود میبینند احتمالا وظایف برای انها سپرده شده و در اهداف سازمان دیده میشود.به همین دلیل جدا کردن عملکرد فردی و سازمانیدر هر سازمانی غیر ممکن میباشدالبته این در بخش دولتی است.چن،لی،کلارکو ریتریش در سال 2012مکانیزم های شناختی تیم را که میتوانند دانشی را به اشتراک گذاشته و oss را تسهیل دهندبررسی را انجام دادند که با در نظر گرفتن اشتراک گذاری دانش به عنوان یک کار شناختی در یک سیستم پیچیده بود.

این نویسندگان به این نتیجه رسیدند که منظر یک سیستم با یک حافظه انتقالی برای کشف ارتباط ان با به اشتراک گذاری دانش و کیفیت ارتباطات و دستاورد های فنی توسط تیم oosامکان پذیر است بنابر این ما هر دو عامل سازمانی و اجتماعی را شناسایی نمودیم.

بنابر این ما هر دو جنبه مختلف از سازمان را به عنوال مدل TTFگنجانده شده و از موقیت سازمانی و تحقیقات نظری به اثباط رسیده است.برخی از مطالعات نیز شامل ویژ گی ها های فنی مانند سازگاری و توانایی است که که توجه جدی مدیران را در زمان تصمیم گیری می طلبد. عوامل سازمانی و ویژگیهای ان و منابع در یک سازمان مشخص می باشد.این عوامل با توجه به پژوهش محدودیت ها و فرصت هایی را جهت به کار گیری OOSداشته اند.یانگ و وانگ عوامل کلیدی زیر را در این رابطه شناسایی نمودند.احتمال بیشتری برای اتخاذ OOSدر شرکت وجود دارد ،زمانیکه انها دارای مهارت فنی لازم باشند.

تجربه های قبلی در استفاده از نرم افزار ها ی اختصاصی ممکن است تمایل به کاهش استفاده از OOS

جهت مشاهده متن کامل، فایل ترجمه را دانلود نمایید.

همانطور که انتخاب افراد به طور قابل توجهی می تواند بر روی عملکرد تاثیر بگذارد .لیو،لیو و چین در سال 2011گفتند که وضعیت فردی به عنوان یک بعد بیشتر در چهار چوب TTFباید اضافه شود.ر این رابطه کاپورارلو و با سگلیا و مگنی در سال 2009 یک مدل نظری به منظور درک عوامل نگرش افراد نسبت به گوشیهای تلفن خود را ارائه کردند و مقاصد مورد انها را تحت تاثیر قرار دادند.

این رویکرد را می توان به عنوان زمینه ای جهت گسترش فنا وری اطلاعات از جمله OSSدانست.از سوی دیگر عوامل محیطی می تواند بر روی تصمیم سازمانی در مورد اینکه ایا اتخاذ تصمیمی در رابطه باOSSگرفته شود تحت تاثیر قرار می گیرد.به عنوان مثال :فشارهای سیاسی می تواند تاثیر دو برابری را اعمال نماید که در استفاده از نرم افزارهای تجاری برای سازمان ها ،مدارس و دانشگاه ها که وابسته به دولت هستند را بوجود بیاورد و سیاست های دولت برای حمایت از توسعه OSS زمانیکه دولت به ویژگیهای OSSپی برده و یا باعث تصمیم در OSSشده است.این تصویب موفق از فنا وریهای جدید توسط دولت بستگی به این دارد که چگونه به خوبی از نقاط نرم افزاری اختصاصی و درک OSSاعمال به خصوصی به ان با توجه به استانداردها برای سرعت بخشیدن به استقرار یکپارچه در راستای پاسخ به چالشها میباشد .

عامل اضافی در مدل ،برای موفقیت OSSاز نقطه نظر جامعه در نظر گرفته شده است.بسیاری از پروژه های منبع باز هیچ ساختار روشنی ندارد و بنابر این دستیابی به تاثیر اجتماعی کمی دارد.(گاجک و آریف 2014)

مزایای رسیدن به مشخصات بهتر در ایجاد پایگاه های بزرگتر از کار بران و برنامه نویسان است.

(نلسون2009)یک پروژه ی موفق OSSمتشکل از متخصصان ماهر بوده اند که بر اساس توانا یی های خود کار مینمودند. اخیرا مطرح شده است که ابزار شبکه های اجتماعی در مدیریت دانش بیشتر ترجیح داده میشود و به علت سهولت استفاده از ان ،آنرا به عنوان یک پدیده اجتماعی میبینند در میان این ابزار توجه خاص باید به استفاده از منابع آنلاین برای پروژه های منبع باز اختصاص داد

این وب سایت از نرم افزارهای مشترک استفاده شده توسط مردم در سراسر جهان بوده و پویایی خود را در TTF

مورد تجزیه و تحلیل قرار داده اند و شکاف بین آنچه که باید حمایت شود و آنچه را که می توان از لحاظ فنی به دست آورد را پر نموده اند.

دویر در سال 2007می گوید الزامات اجتماعی به عنوان یک وظیفه اجتماعی از جمله هماهنگی و ارتباطات و همکاری تشکیل می شود. بنابراین شکاف فنی اجتماعی توصیف شده یک عدم تناسب را بین نیازهای اجتماعی اضافی را نیز کشف نموده است. ویژگی های oss توسط کارکنان روز به روز افزایش می یابد و توسط oss خلق دانش جامعه و به اشتراک گذاری ان اتفاق می افتد. در بخش بعدی ما در رابطه با تجزیه و تحلیل انواع درجات مربوط به oss و TTF بحث خواهیم کرد.

جهت مشاهده متن کامل، فایل ترجمه را دانلود نمایید.

برون سپاری منابع انسانی : بازار و تاثیرات عملکردهای اجرایی توابع منابع انسانی اداری
فايل پيوست

 Abstract Using event study methodology and two-stage regression analysis on a sample of firms announcing human resource outsourcing (HRO) contracts, this study tests the association between administrative HRO and firm-level capital ... [ ادامه مطلب ]

انتشارات: Elsevier
پرداخت و دانلود قیمت: 119500 تومان

مدیریت اطلاعات مالی برای دانشگاه ها با استفاده از نرم افزار منبع باز
فايل پيوست

 Abstract This paper presents a model to analyse the different outcomes generated by the application ofTask-Technology Fit (TTF) theory to economic and financial information management in universitydepartments. This model extends that ... [ ادامه مطلب ]

انتشارات: Elsevier
پرداخت و دانلود قیمت: 119500 تومان

بررسی نواوری سازمانی و ظرفیت مدیریت دانش نقش مرکزی فعالیت های منابع انسانی استراتژیک
فايل پيوست

 Abstract This study was an effort to test the effects of strategic human resources practices over organizational innovation (exploration and exploitation) and knowledge management capacity of firms (knowledge sharing and knowledge ... [ ادامه مطلب ]

انتشارات: Elsevier
پرداخت و دانلود قیمت: 119500 تومان

هوشیاری کارآفرینانه و جلب توجه
فايل پيوست

 Abstract This article uses theoretical approaches from cognitive psychology to examine the basis for entrepreneurial alertness and to connect it to existing theories of attention in strategic management and decision-making. It ... [ ادامه مطلب ]

انتشارات: Elsevier
پرداخت و دانلود قیمت: 129500 تومان

بازمهندسی تاثیر فرآیند کسب و کار بر پیاده سازی سیستم های مدیریت مالی: مطالعه موردی دانشگاه علم و فن آوری مسیند مولیرو
فايل پيوست

 Abstract Universities are under pressures from every direction, from reduced government funding to expectations by students and parents to deliver ever-higher quality services in their financial management for accountability purposes. Universities ... [ ادامه مطلب ]

انتشارات: Elsevier
پرداخت و دانلود قیمت: 129500 تومان

مدیریت اثربخش
فايل پيوست

 Abstract Developing effective management skills to deal with specific challenges and problems of each organization is the urgent needs of many businesses and organizations in the global competitive environment, rapid changing of technology and environment. The new tendency of training and development of successful organizations over the world today is developing effective skills in dealing with specific challenge of their own ... [ ادامه مطلب ]

توسعه ماتریس رابطه برای یادگیری سازمانی و قابلیت نوآوری : با مطالعه موردی از یک شرکت تولید کننده
فايل پيوست

 Abstract The propose of this paper is to develop a conceptual matrix for the relationship between organizational learning (OL) and innovativeness. A new matrix has been developed to denote the relationship ... [ ادامه مطلب ]

انتشارات: Elsevier
پرداخت و دانلود قیمت: 119500 تومان

تاثیر شیوه های مدیریت کیفی در فرایند تولید دانش: چشم انداز شرکت هواپیمایی چینی
فايل پيوست

Abstract Contemporary quality management studies describe a range of quality improvement strategies. However, these studies do not consider the impact of quality management practices on the knowledge creation process. Based on ... [ ادامه مطلب ]

انتشارات: Elsevier
پرداخت و دانلود قیمت: 129500 تومان

دستورالعمل طراحی و محاسبه سیستم روشنایی
فايل پيوست

 مجموعه دستورالعمل های ارائه شده در دیتاسرا شامل ضوابط و مراحل تحلیل و طراحی سازه های گوناگون صنعتی و بر اساس الزامات مندرج در آیین نامه های معتبر داخلی و ... [ ادامه مطلب ]

پرداخت و دانلود قیمت: 119500 تومان

فایل اکسل طراحی مخزن فلزی هوایی بر اساس آیین نامه AISC با در نظر گرفتن نیروی باد و زلرله
فايل پيوست

 فایل پیش رو اکسل طراحی مخزن فلزی هوایی می باشد که بر اساس آیین نامه AISC و با در نظر گرفتن نیروی باد و زلرله محاسبات را انجام داده و ... [ ادامه مطلب ]

پرداخت و دانلود قیمت: 79500 تومان

فایل اکسل طراحی براکت فلزی بر اساس آیین نامه AISC-ASD 9th, Appendix F
فايل پيوست

 براکت های فلزی عناصر کنسولی هستند که در ستون ها جهت ایجاد اتصال تیرها پیش بینی می شوند. فایل پیش رو اکسل طراحی براکت فلزی می باشد که بر اساس آیین ... [ ادامه مطلب ]

پرداخت و دانلود قیمت: 79500 تومان

فایل اکسل طراحی براکت بتنی بر اساس آیین نامه IBC 2018 - ACI 318,19 و CBC 01 - ACI 318,95
فايل پيوست

 براکت های بتنی عناصر کنسولی هستند که در ستون ها جهت ایجاد اتصال تیرها پیش بینی می شوند. فایل پیش رو اکسل طراحی براکت بتنی می باشد که بر اساس آیین ... [ ادامه مطلب ]

پرداخت و دانلود قیمت: 79500 تومان

فایل اکسل تحلیل اتصال برشی دارای خروج از مرکزیت برای گروه پیچ
فايل پيوست

 این برنامه ظرفیت برشی اتصال پیچ و مهره ای دارای خروج از مرکزیت برای گروه پیچ را محاسبه می کند، ابزاری مناسب برای طراحی صفحات gusset و اتصالات پیچ و ... [ ادامه مطلب ]

پرداخت و دانلود قیمت: 79500 تومان

فایل اکسل طراحی روسازی آسفالتی بر مبنای آیین نامه آشتو و استفاده از آزمایش ظرفیت باربری کالیفرنیا
فايل پيوست

 فایل پیش رو اکسل طراحی روسازی آسفالتی بر مبنای آیین نامه آشتو می باشد که با استفاده از نتایج آزمایش ظرفیت باربری کالیفرنیا CBR اطلاعات ورودی را تحلیل و نتایج را ... [ ادامه مطلب ]

پرداخت و دانلود قیمت: 79500 تومان

طراحی ابعاد و سازه شالوده های عمیق (شمع ها و پایه های عمیق) در خشکی
فايل پيوست

 مجموعه دستورالعمل های ارائه شده در دیتاسرا شامل ضوابط و مراحل تحلیل و طراحی سازه های گوناگون صنعتی و بر اساس الزامات مندرج در آیین نامه های معتبر داخلی و ... [ ادامه مطلب ]

پرداخت و دانلود قیمت: 119500 تومان

تحلیل غیرخطی و مدل سازی عددی تیر بتن مسلح تقویت شده با FRP توسط Finite Element Method
فايل پيوست

 "پایان نامه مهندسی عمران مقطع کارشناسی ارشد - گرایش سازه" تحلیل غیرخطی و مدل سازی عددی تیر بتن مسلح تقویت شده با FRP توسط Finite Element Method   مشخصات کلی: شامل فایلهای word و ... [ ادامه مطلب ]

پرداخت و دانلود قیمت: 129500 تومان

بررسی پارامترهای هندسی مهاربند زانویی
فايل پيوست

 "پروژه دانشجویی مهندسی عمران" بررسی پارامترهای هندسی مهاربند زانویی   مشخصات کلی: شامل فایلهای word و pdf بالغ بر 146 صفحه (4 فصل) فهرست مطالب فصل اول 1-1- مقدمه 1-2- شکل پذیری سازه ها 1-3- مفصل و لنگر پلاستیک 1-4- منحنی ... [ ادامه مطلب ]

پرداخت و دانلود قیمت: 129500 تومان

تحلیل و طراحی سیستم گرمایشی ساختمان مسکونی با استفاده از ذخیره کننده های حرارتی PCM
فايل پيوست

 "پایان نامه مهندسی مکانیک مقطع کارشناسی ارشد - گرایش تبدیل انرژی" تحلیل و طراحی سیستم گرمایشی ساختمان مسکونی با استفاده از ذخیره­ کننده ­های حرارتی PCM   تهیه شده بصورت کاملا انحصاری توسط ... [ ادامه مطلب ]

پرداخت و دانلود قیمت: 449000 تومان

ناحیه کاربری

فرمت ایمیل صحیح نمی باشد. ایمیل خود را وارد نمایید.

رمز عبور خود را وارد نمایید.

مجله اینترنتی دیتاسرا
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه نرم افزاری دیتاسرا می باشد.
ایمیل:
support.datasara[AT]gmail[دات]com

Copyright © 2024