مجله اینترنتی دیتاسرا
امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازسازی سه بعدی و تشخیص چهره با استفاده از ICA مبتنی بر هسته و شبکه های عصبی 3D reconstruction and face recognition using kernel-based ICA and neural networks



Abstract

Kernel-based nonlinear characteristic extraction and classification algorithms are popular new research directions in machine learning. In this paper, we propose an improved photometric stereo scheme based on improved kernel-independent component analysis method to reconstruct 3D human faces. Next, we fetch the information of 3D faces for facial face recognition. For reconstruction, we obtain the correct normal vector’s sequence to form the surface, and use a method for enforcing integrability to reconstruct 3D objects. We test our algorithm on a number of real images captured from the Yale Face Database B, and use three kinds of methods to fetch characteristic values. Those methods are called contour-based, circle-based, and feature-based methods. Then, a three-layer, feed-forward neural network trained by a back-propagation algorithm is used to realize a classifier. All the experimental results were compared to those of the existing human face reconstruction and recognition approaches tested on the same images. The experimental results demonstrate that the proposed improved kernel independent component analysis (IKICA) method is efficient in reconstruction and face recognition applications.

چکیده فارسی

الگوریتم های طبقه بندی و انتخاب ویژگی های غیر خطی مبتنی بر هسته جزء دستورالعمل های پژوهش های رایج جدید در یادگیری ماشینی(machine learning) می باشد. در این مقاله، برای بازسازی چهره سه بعدی انسان ها، طرح استریوی فتومتریک اصلاح شده ای را بر اساس روش تجزیه و تحلیل مولفه مستقل از هسته اصلاح شده پیشنهاد می نماییم. سپس، اطلاعات سه بعدی چهره ها را برای تشخیص چهره صورت بازیابی می نماییم. برای بازسازی، توالی صحیح بردار قائم را برای شکل دادن سطح به دست می آوریم و برای بازسازی اشیاء سه بعدی از روشی با قابلیت انتگرال گیری استفاده می نماییم. الگوریتم را بر روی چند تصویر واقعی گرفته شده از بانک اطلاعات صورت ییل B (Yale Face Database B) امتحان می کنیم و برای بازیابی مقادیر مشخصه(characteristic values) از سه روش استفاده می کنیم. این روش ها، روش های مبتنی بر طراحی(contour-based)، مبتنی بر دایره (circle-based) و مبتنی بر ویژگی (feature-based) نامیده می شوند. سپس، برای دسته بندی از شبکه های عصبی سه لایه خود بازخورد (feed-forward ) مرتب شده توسط الگوریتم انتشار رو به عقب استفاده شده است. تمام نتایج تجربی با نتایج بدست آمده از بازسازی چهره انسانی موجود مقایسه شد و رویکرد های بازشناسی بر روی تصاویر یکسانی مورد امتحان قرار گرفتند. نتایج تجربی نشان می دهد که روش تحلیل مولفه مستقل از هسته اصلاح شده پیشنهادی (IKICA) در برنامه های بازسازی و تشخیص چهره موثر می باشد.

کلمات کلیدی: تجزیه و تحلیل مولفه مستقل، بازسازی سه بعدی چهره انسان، تشخیص سه بعدی چهره انسان، الگوریتم انتشار رو به عقب ، شبکه های عصبی

مشخصات

مشخصات

توسط: Shye-Chorng Kuo and others انتشارات: Elsevier سال انتشار: 2011 میلادی تعداد صفحات متن اصلی: 10 تعداد صفحات متن ترجمه: 34 تاریخ درج: ۱۳۹۷/۵/۲۸ منبع: دیتاسرا

خرید آنلاین فایل ترجمه

خرید آنلاین فایل ترجمه

عنوان: بازسازی سه بعدی و تشخیص چهره با استفاده از ICA مبتنی بر هسته و شبکه های عصبی حجم: 1.66 مگابایت فرمت فایل: pdf قیمت: 129500 تومان رمز فایل (در صورت نیاز): www.datasara.com نرم افزارهای مورد نیاز: winrar - adobe acrobat - office

در صورتی که به هر دلیل از خرید خود رضایت نداشتید
تنها با ارسال یک ایمیل وجه خود را دریافت نمایید
دانلود فایل اصلی

دانلود فایل اصلی

عنوان: 3D reconstruction and face recognition using kernel-based ICA and neural networks

رمز فایل
رمز فایل (در صورت نیاز): www.datasara.com
نرم افزار مورد نیاز
نرم افزارهای مورد نیاز: winrar - adobe acrobat - office

نمای مطلب



مقدمه

هنگامی که برای گرفتن عکس از اشیاء و صحنه های سه بعدی از دوربین استفاده می کنیم، اطلاعات عمقی اشیاء سه بعدی را از دست می دهیم و تنها اطلاعات تصویر دو بعدی را به دست می آوریم. با این حال، اطلاعات عمقی اشیاء سه بعدی نقش مهمی در بسیاری از برنامه های کاربردی از جمله بازشناسی سه بعدی و نمایش سه بعدی شی ایفا می نماید. بازسازی سطح سه بعدی از جمله مشکلات بازسازی جسم سه بعدی از تصاویر دو بعدی برای نشان دادن اطلاعات اصلی اشیاء سه بعدی می باشد. در این مقاله، برای حل مشکلات ذکر شده در بالا روش های جدیدی را پیشنهاد می کنیم.

رویکرد استریو فتومتریک در بازسازی سطح، یکی از این رویکردهای بینایی کامپیوتری(computer vision) می باشد. این رویکرد می تواند موقعیت محلی سطح را با استفاده از چندین تصویر یکسان گرفته شده از سطح یکسان از نقطه نظر یکسان اما با اشراق از جهات مختلف برآورد نماید. محدودیت اصلی رویکرد استریو فتومتریک کلاسیک این است که موقعیت منبع نور باید به دستی و بدون هرگونه خطا شناخته شده باشد. این امر مستلزم تجهیزات نورپردازی تنظیم شده و ثابت است. از این رو، روش اصلاح شده استریو فتومتریک توسط ه‍ای‍ا ک‍اوا (1994) برای برآورد محور عمود سطح و بازتاب سطح اشیاء بدون دانش قبلی از جهت منبع نور یا شدت منبع نور ارائه شد. روش ه‍ای‍ا ک‍اوا برای فاکتور گیری ماتریس داده های تصویر سه اشراق مختلف در ماتریس بازتاب سطحی و ماتریس منبع نور مبتنی بر مدل لامبرتین، از روش تجزیه و تحلیل مقدارهای منفرد (SVD) استفاده می نماید. با این حال، ه‍ای‍ا ک‍اوا برای یافتن تبدیل خطی بین ماتریس بازتاب سطحی و ماتریس منبع نور همیشه از یکی از این دو محدودیت اضافه شده استفاده می کند. مک گانیگل (1998) طرح استریو فتومتریک ساده ای را معرفی نمود که در آن تنها مدل بازتاب لامبرتین در نظر گرفته شده است و در این مدل سایه روی خود(self shadow) و سایه افکنده(cast shadow) و همچنین بازتاب متقابل نادیده گرفته شده است. سه تصویر در زاویه انحراف افزایشی °90 گرفته شده است. مک گانیگل استفاده از روش خود را به عنوان اولین برآورد برای یک رویه تکراری پیشنهاد کرده است.

لین و همکاران، رویکرد استریو فتومتریک مبتنی بر ICA را بر اساس یک مدل غیر لامبرتینی ارائه نمودند(لین، چنگ و لیانگ، 2005). هدف از مدل ICA ، جدایی مولفه مستقل از سطح نرمال در هر نقطه از تصویر است. با این حال، مدل ICA همیشه با مقادیر محور x، محور y و محور z بردار نرمال جدا شده و به نوبه خود تنظیم نشده مشکل دارد. از این رو، مدل محدودشده تجزیه و تحلیل مولفه مستقل(CICA) ایجاد شد (هایوارینن، کارهونن و اجا،2001؛ لو و راجاپاکس، 2001). این مدل تحت نظارت ICA می باشد و موجب ایجاد مقادیر خروجی مختصات بردار عمود تنظیم شده می شود. لی و همکاران، برای حل مشکل اختلال بردار عمود، روش بازسازی استریو فتومتریک مبتنی بر cICA را ارائه نمودند (لی، چنگ و لین، 2006). با این حال، دریافتیم که مدل cICAدارای مشکل دیگری نیز می باشد. به طور کلی، داده های ورودی وارد شده در مدل cICA داده های خطی بودند. با این حال، داده های ورودی به دست آمده از تصاویر دوبعدی غیر خطی بودند. بنابراین تمام داده های غیر خطی را باید قبل از استفاده فرآیند cICA به داده های خطی تغییر داد. با این حال، این تبدیل موجب نوعی واپیچش غیر قابل اجتناب خواهد شد. یک نوع تغییر که به روش تبدیل خطی صورت گرفته و ما از آن استفاده نمودیم توسط الگوریتم هسته(مولر، مایک، راتسچ، تی سودا و اسچولکوپف، 2001 ؛ کوسور و توت، 2004) بوده که نیازی نداشت تا در طول تغییر از پارامتر مستلزم دگرگونی آگاهی یابیم و به ما این قدرت را می داد تا آرام و سریع تغییر را ایجاد نماییم.

در این مقاله، روش اصلاح شده تجزیه و تحلیل مولفه های مستقل از هسته (IKICA) را به عنوان مرجع تحت نظارت، برای بردار عمود سطح کروی و ترکیبی جسم ارائه می نماییم. IKICA پیشنهادی، تجزیه و تحلیل مولفه های مستقل از هسته سنتی (IKICA) را گسترش می دهد (ان و روان،2006؛ باخ و جردن، 2003؛ مارتیریجیانو، لیو، اسپاگنولو و دورازیو،2005؛ خو و گوا، 2006). یک مدل ICA غیر خطی می باشد که می تواند داده های غیر خطی را به طور مستقیم به تصاویر دوبعدی تبدیل نماید. بنابراین داده های مقدماتی نیازی به تغییر خطی پیشرفته ندارند. بنابراین، می تواند موجب کاهش خطا در بردار عمود اشیاءسه بعدی شود. سپس، مدل سطح سه بعدی بواسطه سطح نرمال هر پیکسل از تصویر بازسازی شده و به روش IKICA با استفاده از روش اجرای قابل انتگرال گیری به دست آمده است (فرانکوت و چلاپا، 1988). دلیل انتخاب این روش پیشنهادی سهولت پیاده سازی آن می باشد. پس از استفاده از روش بازسازی، می توانیم بسیاری از چهره های سه بعدی انسانی را در پایگاه داده های سه بعدی انتخاب نماییم. آنگاه، می توانیم اطلاعات سه بعدی مدل چهره سه بعدی را برای بازشناسی انسان سه بعدی بازیابی نماییم.

مابقی این مقاله به شرح زیر است. جزئیات مدل بازتاب مبتنی بر IKICA پیشنهادی و ساختارهای آن در بخش 2 ارائه شده است. مدل بازسازی سه بعدی را در بخش 3 ارائه می نماییم. پس از بازسازی چهره، در بخش 4در مورد تشخیص چهره سه بعدی به بحث می پردازیم. نتایج تجربی در بخش 5 نشان داده شده است. در نهایت، بخش آخر نتایج را خلاصه می نماید.

2. مدل اصلاح شده KICA

2.1. مدل KICA

ICA روشی می باشد که سیگنال تصادفی چند متغیره را به سیگنالی تبدیل می نماید که دارای مولفه هایی می باشد که از لحاظ آماری بطور متقابلا مستقل هستند (هایوارینن و همکاران، 2001). فرض می کنیم که سیگنال متغیر با زمان مشاهده شده به صورت x = (x1, x2, ... , xm)T باشد و سیگنال مورد نظر حاوی مولفه های مستقل (ICs) s = (s1, s2, ... , sn)T است. کلاسیک ICA فرض می نماید که سیگنال x مخلوط خطی لحظه ای ICs یا منابع مستقل si، i = 1, 2, ... , m می باشد. بنابراین، x = As می باشد و در آن ماتریس A با اندازه n×m نشان دهنده کانال های خطی ترکیبی بدون حافظه می باشد. هدف ازICA ، به دست آوردن m×n ماتریس اختلاط W برای بازیابی تمام ICs های سیگنال مشاهده شده می باشد. y = (y1, y2, ... , ym)T توسط y = Wx داده شده است. در این بخش به سادگی، قضیه کامل ICA را مطرح می نماییم، که در آن n = m می باشد.

ایده اصلیKICA ، در ابتدا نگاشت داده های ورودی در فضای ویژگی ضمنی F می باشد: ϕ:x∈R^N→ϕ(x)∈F . سپس KICA در F برای ایجاد مجموعه ای از ویژگی های غیر خطی داده های ورودی اجرا می شود. همانطور که در مورد الگوریتم ICA در قسمت بالا توضیح داده شده، داده های ورودی X در فضای ویژگی F سفید شده اند. ماتریس سفید به شرح ذیل است: (W_ϕ ) ̃(Λ_ϕ )^(1/2) (V_ϕ )^T، در اینجا Λ_ϕ،V_ϕ به ترتیب مقادیر مشخصه (eigen values) ماتریس و بردارهای ویژه(eigenvectors) ماتریس کواریانس〖C ̂=1/n ∑_(i=1)^n▒ϕ(X) (Λ_ϕ )〗^(-1) α^T K می باشند. سپس می توانیم داده های سفید شده X_ϕ^W را به شرح ذیل به دست آوریم:

(نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (1) X_ϕ^W=(W ̃_ϕ )^T ϕ(X)=(Λ_ϕ )^(-1) α^T K

که در آن K توسط:K_y ̈ ≔(ϕ(x_i ).ϕ(x_i )) (نیاز به دانلود ترجمه) تعریف شده است وα بردارهای ویژه ماتریس K است. الگوریتم یادگیری پس از تبدیل سفید کردن، توسط الگوریتم تکرار شونده زیر محاسبه شده است:

Y ̃_ϕ=W_ϕ X_ϕ, (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (2)

∆W_ϕ=[J+(J-2/(1+e^(-Y_ϕ ) ))] 〖(Y ̃_ϕ )^T W〗_ϕ, (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (3)

W ̃_ϕ=〖W_ϕ+ρ∆W_ϕ→W〗_ϕ, (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (4)

W_ϕ (نیاز به دانلود ترجمه) همگرا و ρ ثابت یادگیری است. با توجه به الگوریتم بالا، ویژگی های داده های آزماینده s را می توان به شرح ذیل دست آورد:

y=W_ϕ (Λ_ϕ )^(-1) α^T K(X,s) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (5)

جهت مشاهده متن کامل، فایل ترجمه را دانلود نمایید.

تابع ϕ در الگوریتم تکراری بالا، دارای شکل ضمنی می باشد. تابع کرنل k را می توان به جای ϕ محاسبه نمود. این این ترفند حقه کرنل (kernel trick) نامیده می شود. توابع بسیاری از جمله کرنل چند جمله ای را می توان برای هسته انتخاب نمود:

K(X,s)=(x.s)^d (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (6)

کرنل گوسی k(x,s)=exp((-‖x-s‖^2)/(2σ^2 )) و کرنل سیگموئید k(x,s) = tanh(k(x,s) + θ). همانطور که در معادله(6) نشان داده شده، لیو و همکاران از تابع کرنل کسینوس مشتق شده از تابع کرنل چند جمله ای استفاده می نمایند (چنگ و همکاران، 2004)، این تابع می تواند برای انتخاب ویژگی عملکردی بهتر از تابع کرنل چند جمله ای ارائه نماید:

k ̂(x,s) k(x,s)/( √(k(x,x)k(s,s) )) (نیاز به دانلود ترجمه) , (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (7)

که در آن k یک کرنل چند جمله ای است. در عمل، Kernel- ICA = Kernel-Centering + Kernel-Whitening + ICA می باشد. انتخاب تابع کرنل مناسب برای یک سطح کاربردی خاص امر دشواری می باشد و تا حد زیادی یک مسئله حل نشده باقی مانده است. ثابت شده است که هر گونه تابع کرنل جدید به دست آمده از هسته k(x,s)به صورتk ̂(x,s)=c(x)c(s)k(x,s) ، زمانی که c(x) تابعی با مقادیر مثبت راقعیx است، یک تابع کرنل معتبر است و این امر همیشه صدق می نماید. بنابراین، هسته کسینوسی یک تابع کرنل معتبر است. هسته کسینوسی را در آزمایش های مان اتخاذ می نماییم.

2.2. مدل IKICA

پژوهش های قبلی ما از مدل KICA برای حل مشکل سافتن سطح نرمال در هر نقطه از تصویر استفاده نمود. اما در مدلKICA، به راحتی می توان مشاهده نمود که در شکل 1 ابهامات زیر وجود دارد: (1) نمی توانیم واریانس های(انرژی های) مولفه های مستقل را مشخص نماییم ؛ و (2) نمی توانیم مرتبه مولفه های مستقل را تعیین کنیم. به طور کلی کشف نمودیم که یافتن سطح بردار عمود دارای دو مشکل می باشد. به همین دلیل، برای بررسی این ابهامات از الگوریتم انطباق یادگیری محدود(IKICA) بر اساس کثرت تصویراستفاده نمودیم.

الگوریتم IKICA که توسط لو و راجاپاکس(2001) شرح داده شده، موجب اجرای محدودیتی برای به دست آوردن خروجی شده و از لحاظ آماری مستقل از سایر منابع می باشد و نزدیک ترین مقدار به سیگنال مرجع r(t) (نیاز به دانلود ترجمه) است. این سیگنال محدودکننده، نیازی به انطباق کامل ندارد، بلکه باید در الگوریتم در جهت یک IC خاص در محدوده فضای اندازه گیری نشان داده شود. محدودیت نزدیکی را می توان به صورت ذیل نوشت

جهت مشاهده متن کامل، فایل ترجمه را دانلود نمایید.

که در آن w نشان دهنده بردار وزن اختلاط واحد می باشد، به طوری کهy = w^T v است؛ ε(w) نزدیکی بین خروجی برآوردشده y و مرجعr را نشان می دهد و n نشان دهنده نزدیکی تقریبی آستانه است. اندازه نزدیکی می تواند به هر شکلی از جمله به صورت میانگین مربعات خطا (MSE) یا همبستگی، یا سایر اندازه های مناسب نزدیکی باشد. در پیاده سازی الگوریتم مان، همبستگی به صورت مقیاس نزدیکی در می آید،به طوری که g(w) به شکل ذیل در می آید

g(w)=ξ-E{r(w^T v)}≤0, (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (8)

که در آن ξ به آستانه ای تبدیل می شود که کران پایین تر ارتباط مطلوب را تعریف می کند.

شکل1. «ابهامات مدل KICA ». سیگنال های منبع در ردیف اول، منابع اصولی مختلط در ردیف دوم و منابع پیش بینی شده در ردیف سوم نشان داده شده اند.

مشکل IKICA با محدودیت به جا، به شرح زیر مدل سازی شده است:

بیشینه ساختن: f(w)=ρ[E{G(w^T v)}-E{G(v)}]^2

مشروطه به اینکه: g(w)≤0,h(w)=E{y}^2-1=0 و E{r^2 }-1=0 (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (10)

جهت مشاهده متن کامل، فایل ترجمه را دانلود نمایید.

به عنوان مثال، الگوریتم IKICA با استفاده از مجموعه داده های ترکیبی چهار منبع شناخته شده در شکل 2 (الف) مورد آزمایش قرار گرفتند و برای عملی نمودن IKICA مورد استفاده قرار گرفتند. این منابع بطور خطی توسط ماتریس مختلط به طور تصادفی ایجاد شده در هم آمیخته شدند و مجموعه داده های شکل 2 (ب) ایجاد گشت. الگوریتم IKICA با استفاده از این ترکیب داده ها،100.000 مرتبه و هر دفعه توسط یکی از پنج سیگنال مرجع نشان داده شده در شکل 2 (ج) به عنوان مرجع اجرا شد. چهار مرجع اولین توسط نشانه ای از چهار مرجع اصلی به دست آمدند و عمداً به عنوان نمایشی دقیق از منابع صحیح حفظ شدند. مرجع پنجم یک موج سینوسی می باشد که دارای فرکانسی کاملاً متفاوت از هر کدام از مرجع های اصلی می باشد و با توجه مرجع غلط اجازه مطالعه رفتار خاص الگوریتم را می دهد. خروجی های معمول الگوریتم در شکل 2 (د) نشان داده شده اند. بنابراین، اگر بخواهیم سطح بردار عمود را در هر نقطه از تصویر بیابیم، می توانیم از مدل IKICA استفاده کنیم.

3. مدل بازسازی سه بعدی

3.1. تعیین سطح نرمال اشیاء با استفاده از مدل IKICA

فرض می شود که بازیابی شکل سطح، توسطz(x, y) نشان داده شده است و تصاویر سایه دار به تغییرات سیستماتیک روشنایی تصویر در جهت سطح وابسته اند و در آنz عمق میدان می باشد و x و y شبکه دوبعدی در دامنهD از سطح تصویر را شکل می دهند. آنگاه، برای نشان دادن سطح روشن شده توسط نقطه واحد از منبع نور از مدل بازتاب لامبرتینی استفاده شده است و به صورت ذیل نوشته شده است:

R_d (n(x,y),α(x,y))=max{Lα(x,y) s^T n(x,y),0}, (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) ∀x,y∈D, (نیاز به دانلود ترجمه) (11)

که در آن R(.)شدت مولفه بازتاب،α(x,y) (نیاز به دانلود ترجمه) بازتاب بازتابش در موقعیت (x, y) از سطح ، s بردار ستونی نشان داده شده در جهت نور و L قدرت نور است. سطح نرمال در موقعیت(x, y)، توسط n(x, y) نشان داده شده و می توان آن را به شرح ذیل نشان داد

n(x,y)=[-p(x,y)-q(x,y)1]^T/√(p^2 (x,y)+q^2 (x,y)+1), (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (12)

که در آن p(x,y) و q(x,y) به ترتیب مشتقات جزئیx و y از z(x,y)هستند. در معادله (11)، max{.} مولفه های منفی را متناظر با نقاط سطحی قرار می دهد که در سایه متصل به صفر قرار دارند و در آن نقطه سطح(x,y) در سایه متصل به iff n(x,y)s < 0 قرار دارد (وودهام، 1980).

در این بخش، روش استفاده از مدل IKICA را برای برآورد بردار عمود n(x, y) بر روی سطح جسم متناظر با هر پیکسل در تصویر توصیف می نماییم. از آنجا که بردارn(x, y) یک بردار ستونی3×1 می باشد، برای برآورد بردار عمود n(x, y)، به حداقل سه تصویر تحت روشنایی نورهای ناشی از جهات مختلف نیاز داریم. از این رو، برای بازسازی سطح سه بعدی یک شی با استفاده از تصاویر آن، باید سه تصویر خاکستری با سه روشنایی متفاوت بگیریم. تصور می نماییم که یک تصویر در کل شامل T پیکسل است، می توانیم تمام ارزش های خاکستری سه تصویر را مجدداً در یک ماتریس3×T تنظیم نماییم، در این ماتریس هر سطر نشان دهنده یک تصویر و هر ستون نشان دهنده مقادیر خاکستری پیکسل واحد در سه روشنایی متفاوت می باشد. زمانی که این ماتریس در معادله(11) قرار داده شد و با x = Asمقایسه شد، در می یابیم که s بردار n(x,y) می باشد که ما به دنبال آن هستیم.

با استفاده از تجزیه IKICA، معادله معادله (11) را به صورتی ماتریسی به شرح ذیل بازنویسی می کنیم.

جهت مشاهده متن کامل، فایل ترجمه را دانلود نمایید.

که در آن A ̂=[a_1,a_2,a_3 ]^T=w ̂^(-1)ماتریسی وابسته به روشنایی و جهت های تصویر می باشد و دارای طول واحد است؛ n ̂(t) (نیاز به دانلود ترجمه) بردار عمود برآورد شده متناظر با پیکسل tاُم، i = 1,2,. . . ,T ، می باشد؛ و α(i)بازتابش پیکسل i ام است. با این حال، تجزیه معادله (13) تجزیه متفاوتی نیست. اگر یک ماتریس وارون G وجود داشته باشد که در فرمول ذیل صدق نماید

A=A ̂G و n(i)=G^(-1) n ̂(i) , (نیاز به دانلود ترجمه) (14)

که در آن A ماتریس حقیقی وابسته به روشنایی و جهت های مشاهده شده تصاویر باشد و n(i)بردار عمود از پیکسل i ام در مختصات استاندارد XYZ باشد، آنگاه ابهام خطی به زیر مجموعه ای از GBR وابسته می باشد(بلهیومر، کریگمن و یوئل ، 1997؛ ﺟﻮرﺟﯿﺎدس،بلهیومر و کریگمن، 2001؛ ﺟﻮرﺟﯿﺎدس، 2003). از یک سو، با توجه به مطالعات انجام شده ﺟﻮرﺟﯿﺎدس(2003) ، اگر سطح یک جسم تحت مسیر های متغیر نور، اما با یک دیدگاه ثابت مشاهده شود، آنگاه ابهام خطی را می توان به سه پارامتر GBR کاهش داد. تا آنجا که به بردار های سطح عمود مربوط می شود، تنها می توانیم n ≅ G^(-1) n ̂ (نیاز به دانلود ترجمه) و ماتریس زیر را بازیابی نماییم

G^(-1)=1/g_3 [■(g_3&0&0@0&g_3&0@-g_1&-g_2&1)], (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (15)

که در آن gi سه پارامتر GBR می باشد. از سوی دیگر، سه منبع نور متناظر با سه تصویر وجود دارد که در یک سطح قرارندارند(غیر همسطح هستند) ؛ بنابراین، ستون های ماتریس A بطور خطی مستقل می باشند. علاوه بر این، با استفاده از تجزیه IKICA در معادله (13)، می توانیم ماتریس مبنای مستقل A ̂ را به دست آوریم؛ بنابراین این ابهام را می توان در ادامه با ماتریس قطری، یعنی،g1 = 0 (نیاز به دانلود ترجمه) و g2 = 0 نشان داد. آنگاه، رابطه بین بردارهای عمود در مختصات استاندارد XYZ و بردارهای سیستم مختصات مستقل تنها با عامل g3 از هم متمایز می شوند. برای ارزیابی عملکرد بازسازی تصویرسه بعدی، سطوح برآورد شده و سطوح ترکیبی در فاصله [0، 1] نرمال شده اند. بنابراین، می توان تاثیر عامل g3در سطح سه بعدی برآوردشده را حذف نمود.

جهت مشاهده متن کامل، فایل ترجمه را دانلود نمایید.

3.2. بازسازی سطح سه بعدی با استفاده از روش اجرای انتگرال پذیری

در این بخش، برای به دست آوردن اطلاعات دقیق بازسازی سطح شی با استفاده از بردار عمود، بواسطه روش اجرای انتگرال پذیری به بحث می پردازیم. این رویکرد توسط فرانکوت و چلاپا (1988) ارائه شده است.

فرض کنید که ما سطح z(x,y) را توسط تابع ϕ (x,y,x) نشان می دهیم، چنان که داریم

z(x,y)=∑_ωϵΩ▒c(ω)ϕ(x,y,ω) , (نیاز به دانلود ترجمه) (16)

جهت مشاهده متن کامل، فایل ترجمه را دانلود نمایید.

z_x (x,y)=∑_ωϵΩ▒〖c(ω) ϕ_x (x,y,ω) 〗, (نیاز به دانلود ترجمه) (17)

z_y (x,y)=∑_ωϵΩ▒〖c(ω) ϕ_y (x,y,ω) 〗, (نیاز به دانلود ترجمه) (18)

که در آنϕ_x (x,y,ω)=∂ϕ(.)/∂x و (نیاز به دانلود ترجمه) ϕ_y (x,y,ω)=∂ϕ(.)/∂y است.

حال فرض کنید که امکان برآورد غیر انتگرال n(x,y) را داریم و توسط آن به راحتی می توانیم از معادله (12) امکان مشتقات جزئی غیر انتگرالz ̂_x (x,y) (نیاز به دانلود ترجمه) وz ̂_y (x,y) (نیاز به دانلود ترجمه) را استنباط نماییم.این مشتقات جزئی نیز را می توان به صورت مجموعه هایی در ذیل نشان داده شده بیان نمود

z ̂_x (x,y)=∑_ωϵΩ▒〖c ̂_1 (ω) ϕ_x (x,y,ω) 〗 (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (19)

z ̂_y (x,y)=∑_ωϵΩ▒〖c ̂_2 (ω) ϕ_y (x,y,ω) 〗 (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (20)

این روش می تواند ضرایب انبساطc(ω) را با توجه به امکان برآورد غیر انتگرال دامنه های سطحی z ̂_x (x,y)و z ̂_y (x,y) پیدا کند:

c(ω)=(p_x (ω) c ̂_1 (ω)+〖p_y (ω) c ̂〗_2 (ω))/(p_x (ω)+p_y (ω) ), for ω=(u ,v)∈ Ω, (نیاز به دانلود ترجمه) (21)

جهت مشاهده متن کامل، فایل ترجمه را دانلود نمایید.

p_x (ω)=∬▒〖|ϕ_x (x,y,ω)|^2 dxdy,〗 (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (22)

p_y (ω)=∬▒〖|ϕ_y (x,y,ω)|^2 dxdy,〗 (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (23)

در نهایت، می توانیم سطح یک جسم را با پیاده سازی معکوس DCT دوبعدی در ضریب c(ω) بازسازی نماییم.

4. بازشناسی سه بعدی چهره انسان

ما با استفاده از پایگاه داده چهره سه بعدی برای تشخیص چهره انسان موفق به بازسازی سه بعدی چهره انسان شدیم. سه روش وجود دارد که برای مقادیر مشخصه بازیابی پیشنهاد نموده ایم. شبکه عصبی به عنوان دسته کننده افتراق مقدار مشخصه سه بعدی چهره از پایگاه داده سه بعدی چهره انسان مورد استفاده قرار گرفته است. ما برای تنظیم موثر پارامتر شبکه های عصبی، از الگوریتم انتشار رو به عقب به عنوان یک الگوریتم یادگیری استفاده نمودیم. جزئیات شبکه های عصبی و انتشار رو به عقب در زیر شرح داده شده است.

4.1. روش بازیابی مشخصه

در سیستم ما، به منظور استخراج مقادیر مشخصه چهره های سه بعدی انسان، سه نوع روش بازیابی را تعریف نموده ایم. سپس، مشخصه های شبکه یادگیری انتشار رو به عقب را برای تکمیل بازشناسی چهره سه بعدی انسان طبقه بندی نمودیم. در زیر بخش سه مقدار مشخصه به روش های بازیابی جداگانه توضیح داده خواهند شد.

4.1.1. روش بازیابی مبتنی بر طراحی

می توانیم مقدار مختصات تصویر انسان در هر پیکسل از تصویرسه بعدی را به دست آوریم و مختصات z را از عمق چهره افراد بازیابی نماییم. می توانیم در عمق سه بعدی تمام رخ چهره، یک نقطه عالی در مدل سه بعدی چهره فرد بیابیم که به اصطلاح نوک بینی(nose tip) نامیده می شود. از رابطه عمیق چهره سه بعدی افراد استفاده می کنیم، آن را با اندازه عمق مطابقت می دهیم و نقش برجسته ای چون آن را ترسیم می نماییم. ارزش همه اعداد طراحی را n فرض می کنیم، هر ارزش عمیق X می باشد و هر طراحی j قسمت از X می باشد. روشی که توسط آن مقدار مشخصه i ام را به دست می آوریم به شرح ذیل است

〖contour〗_i=∑_(j=1)^n▒X_j (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (24)

4.1.2. روش بازیابی مبتنی بر دایره

جهت مشاهده متن کامل، فایل ترجمه را دانلود نمایید.

〖Sum〗_k=∑_(q=1)^r▒Y_q (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (25)

سپس، مقدار مشخصه لازم k را در روی میانگین بخش های r مجموع مقادیر بازیابی می نماییم

〖Circle〗_k=〖Sum〗_k/r (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (26)

4.1.3. روش بازیابی مبتنی بر ویژگی

بسیاری از محققان ویژگی های چهره را از نمای تمام رخ مورد بررسی قرار داده اند. تعدادی الگوریتم استخراج ویژگی دستی، از نمای تمام رخ و اکثراً برای انیمیشن مربوط به چهره ارائه شده است (کخ، 1991؛ لیو، ژانگ، جیکوبز و کوهن، 2000؛ ناگل، وینگبرموهل، ریک و لیدتک، 1998؛ ژانگ، 2001) . ژانگ (2001) برای تغییر شکل مدل شبکه عمومی بطور دستی پنج ویژگی را از دو تصویر انتخاب می کند. لیو و همکاران (2000) برای همگذاری حالت واقع بینانه چهره از تصویر ویدئویی، بر استخراج ویژگی تکیه می نمایند. ناگل و همکاران (1998) برای محاسبه عمق نقاط ویژگی بطور دستی انتخاب شده، از تصاویر تمام رخ استریو استفاده می نماید. کخ (1991) مراکز چشم و دهان را بر اساس حرکت سر در فریم های ویدیویی و دانش هندسه چهره استخراج می نماید. ژانگ (1996) عملکرد کخ (1991) را به دقت شرح می دهد و گوشه های چشم و دهان را با استفاده از تطبیق الگو با هر گوشه انتخاب می نماید. گوردون (1995) از دو نمای چهره استفاده می کند و صرفاً مراکز مردمک چشم را به طور خودکار بر اساس الگوی چشم و یابنده مردمک از تصویر تمام رخ انتخاب می کند. یین، یین و یورست (2003) از الگوریتمی مشابه اگلوریتم گوردون (1995) استفاده می نمایند، اما نقاط سه بعدی هر ویژگی را بواسطه دو نقطه دوبعدی از هر نما برآورد می نمایند. نوک بینی، چانه و نقاط ویژگی لب بالا و پایین با دنبال نمودن حداکثر انحنای موضعی در نمای نیمرخ مشخص می شود.

در این بخش، به طور خودکار 15 نقطه ویژگی چهره متناظر را از نمای تمام رخ را اتخاب می کنیم. این ویژگی ها نقاط مشخص منتخبی می باشند که بر اساس اهمیت شان در نمایش چهره انتخاب شده اند. شکل 3 (ج) ویژگی های در نظر گرفته چهره در این بخش برای نمای تمام رخ را نشان می دهد. نقطه نوک بینی تا فاصله چشم (شش نقطه)، بینی (سه نقطه)، دهان (شش نقطه) را با توجه به مقدار مشخصه برای سیستم تشخیص چهره سه بعدی انسان اندازه می گیریم.

4.2. ساختار شبکه های عصبی چند لایه

جهت مشاهده متن کامل، فایل ترجمه را دانلود نمایید.

همانطور که در شکل 4 نشان داده شده، برای تشخیص سه بعدی چهره از سه لایه ساده شبکه عصبی چند لایه استفاده می کنیم. در شکل 4، m PE های لایه ورودی، I PE های لایه پنهان و n PE های لایه خروجی را داریم؛ خطوط پر رنگ انتشار به جلوی سیگنال ها را نشان می دهند و خط چین ها انتشار رو به عقب خطا ها را نشان می دهند.

شکل 3. سه روش بازیابی مقدار مشخصه چهره سه بعدی انسان

فرض می کنیم که یک جفت ورودی و خروجی آموزشی (x,d)را داریم که در آن بالانویس k برای ساده سازی نماد حذف شده است. PE q در لایه های پنهان با توجه به الگوی ورودی x ، ورودی اصلی زیر را دریافت می نماید:

〖net〗_q=∑_(j=1)^m▒〖v_qj x_j 〗 (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (27)

جهت مشاهده متن کامل، فایل ترجمه را دانلود نمایید.

z_q=a(〖net〗_q )=(∑_(j=1)^m▒〖v_qj x_j 〗) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (28)

ورودی اصلی PE i در لایه خروجی قرار دارد، آنگاه داریم

〖net〗_i=∑_(q=1)^l▒〖w_iq z_q 〗=∑_(j=1)^l▒〖w_iq a〗 (∑_(j=1)^l▒〖v_qi x_j 〗), (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (29)

و خروجی ذیل ایجاد می شود

y_i=a(〖net〗_i )=a(∑_(q=1)^l▒〖w_iq z_q 〗)=a(∑_(j=1)^l▒〖w_iq a〗 (∑_(j=1)^l▒〖v_qi x_j 〗)), (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (30)

شکل 4. سه لایه از شبکه عصبی چند لایه

تابع انتقال ارزش وزن ورودی را از مجموع عصب های ورودی تعیین می نماید و نوعی قانون نگاشت را انتقال می نماید که در آن عملکرد شبکه های عصبی به خروجی ارسال شده و تحت تاثیر نوع طراحی قرار دارد که به شبکه غیر خطی کانال زده شده است. توابع انتقال غیر خطی رایج عبارتند از:

تابع دو ارزشی (نیاز به دانلود ترجمه)

جهت مشاهده متن کامل، فایل ترجمه را دانلود نمایید.

تابع تانژانت هذلولی

تابع سیگموئید شبکه عصبی انتشار رو به عقبی می باشد که اغلب در تابع انتقال غیر خطی مورد استفاده قرار گرفته است (شکل 5). بنابراین از تابع سیگموئید معادله (31) به عنوان تابع انتقال استفاده می کنیم:

f(x)=1/(1+e^(-x) ) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (31)

4.3. روش یادگیری پس انتشار

الگوریتم یادگیری انتشار رو به عقب (لاچر، هروسکا و کونسیکی، 1992) یکی تحولات مهم تاریخی در شبکه های عصبی می باشد. این تحول با استفاده از شبکه های عصبی، جامعه علمی و مهندسی را برای مدل سازی و پردازش مجدد بسیاری از پدیده های کمّی بیدار نمود. این الگوریتم یادگیری برای به جلو راندن شبکه های چند لایه متشکل از عناصر پردازش با توابع فعال سازی مشتق پذیر پیوسته اعمال شده است. چنین شبکه مرتبط با الگوریتم یادگیری انتشار رو به عقب به اصطلاح شبکه انتشار رو به عقب نامیده می شوند. این الگوریتم با توجه به مجموعه آموزشی جفت های ورودی و خروجی{(x(k),d(k))} و k = 1,2,. . . ,p، روند تغییر وزن در شبکه انتشار رو به عقب را برای طبقه بندی الگوهای ورودی به درستی ارائه شده، فراهم می نماید. مبنای این الگوریتم به روز رسانی وزن (weight update algorithm) به سادگی استفاده روش گرادیان نزولی (gradient-descent method) برای پرسپترون های ساده با واحد های مشتق پذیر است. الگوریتم انتشار رو به عقب به طور گسترده ای به عنوان قانون موفق یادگیری برای یافتن مقادیر مناسب وزن برای NNها اتخاذ شده است. به واقع، به دلیل این که از الگوریتم یادگیری انتشار رو به عقب استفاده می کنیم، لذا مقدار خطا باید در طول زمان از حالت پایدار به حالت اولیه انتشار یابد.

شکل 5. تابع سیگموئید.

الگوریتم انتشار رو به عقب برای جفت ورودی و خروجی مفروض (x(k), d(k))، دو مرحله جریان داده را اجرا می نماید. ابتدا، الگوی ورودیx(k) که از لایه ورودی به لایه خروجی انتشار یافته و در نتیجه این جریان رو به جلو از داده، خروجی واقعی y(k) را ایجاد می نماید.

آنگاه، سیگنال های خطای ناشی از تفاوت بین d(k) و y(k) از لایه خروجی به لایه های قبلی انتشاری رو به عقب می یابد تا وزن آنها را به روز رسانی نماید. معادلات بخش فوق انتشار رو به جلوی سیگنال های ورودی را از طریق لایه های سلول های عصبی نشان می دهند. پس از آن، سیگنال خطا و انتشار رو به عقب آنها را در نظر می گیریم. ابتدا تابع هزینه را تعریف می کنیم:

E(w)=1/2 ∑_(i=1)^n▒(d_i-y_i )^2 =1/2 ∑_(i=1)^n▒[d_i-a(〖net〗_i )]^2 =1/2 ∑_(i=1)^n▒[d_i-a(∑_(q=1)^l▒〖w_iq z_q 〗)]^2

جهت مشاهده متن کامل، فایل ترجمه را دانلود نمایید.

∆w_iq=-η ∂E/(∂w_iq ) (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (33)

با استفاده از معادلات (29)، (30)، (32) و قوانین زنجیره ای برای ∂E/∂w_iq ، داریم

∆w_iq=-η[∂E/(∂y_i )][(∂y_i)/(∂〖net〗_i )][(∂〖net〗_i)/(∂w_iq )]=η[d_i-y_i ][a^' (〖net〗_i )][z_q ]≜ηδ_oi z_p (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (34)

که در آن δ_oi سیگنال خطا و زیرنویس دوبل آن، گره i ام در لایه خروجی را نشان می دهد. سیگنال خطا به شرح ذیل تعریف شده است

δ_oi≜-∂E/(∂〖net〗_i )=-η[∂E/(∂y_i )]=η[(∂y_i)/(∂〖net〗_i )]=[d_i-y_i ][a^' (〖net〗_i )] (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (35)

که در آن 〖net〗_i ورودی اصلی به PE i از لایه خروجی و a^' (〖net〗_i )= ∂a(〖net〗_i )/ ∂a(〖net〗_i ) می باشد. نتیجه تا اینجا مشابه قانون یادگیری دلتای به دست آمده از پرسپترون تک لایه ای می باشد که ورودی آن در حال حاضر خروجی zq لایه های پنهان است.

جهت مشاهده متن کامل، فایل ترجمه را دانلود نمایید.

∆w_iq=-η[∂E/(∂y_i )]=η[∂E/(∂〖net〗_q )][(∂〖net〗_q)/(∂v_qi )]=-η[∂E/(∂z_q )][(∂z_q)/(∂〖net〗_q )][(∂〖net〗_q)/(∂v_qi )] (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (36)

از معادله (32)، مشخص است که هر عبارت خطای [d_i-y_i ]، i = 1,2,. . . ,n ، تابعی از zq است.

با بررسی قانون زنجیری، داریم

∆v_qi=η∑_(i=1)^n▒[(d_i-y_i ) a^' (〖net〗_i ) w_iq ] a^' (〖net〗_q ) x_j (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (37)

جهت مشاهده متن کامل، فایل ترجمه را دانلود نمایید.

∆v_qi=η∑_(i=1)^n▒〖[δ_oi w_iq ] a^' (〖net〗_q ) x_j=η∂_hq x_j 〗 (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (38)

که در آن δ_hq سیگنال خطای PE q در لایه پنهان است و به شرح ذیل تعریف شده است

δ_hq≜∂E/(∂〖net〗_q )=-η[(∂z_q)/(∂〖net〗_q )] a^' (〖net〗_q ) ∑_(i=1)^n▒〖δ_oi w_iq 〗 (نیاز به دانلود ترجمه) (نیاز به دانلود ترجمه) (39)

که در آن netq ورودی اصلی به PE q پنهان معادله(27) است. همانطور که در معادله(35) و (39) مشاهده شده، سیگنال خطای PE در لایه پنهان متفاوت از سیگنال خطایPE در لایه خروجی است. به دلیل این تفاوت، رویه فوق در به روز رسانی وزن، قانون یادگیری فراگیر دلتا(the generalized delta learning rule) نامیده می شود. بواسطه معادله (39) می بینیم که سیگنال خطای dhq از مبدا PE q پنهان را می توان بر حسب سیگنال های خطایδ_hq در جهت PE ها و yi که آن را به جلو می رانند، تعیین نمود. این ضرایب صرفاً وزن های مورد استفاده برای انتشار رو به جلو هستند، اما در اینجا سیگنال های خطای انتشار رو به عقب (δ_hq) به جای سیگنال های انتشار رو به جلو مورد استفاده قرار گرفته اند. این امر توسط خط چین در شکل 4 نشان داده شده است. همچنین این امر یکی از ویژگی های مهم الگوریتم انتشار رو به عقب قاعده یعنی به روزرسانی محلی را نشان می دهد که. به عبارت دیگر، برای محاسبه تغییر وزن اتصال مفروض، تنها به مقادیر موجود در دو انتهای این اتصال نیاز داریم.

جهت مشاهده متن کامل، فایل ترجمه را دانلود نمایید.

دستورالعمل طراحی و محاسبه سیستم روشنایی
فايل پيوست

 مجموعه دستورالعمل های ارائه شده در دیتاسرا شامل ضوابط و مراحل تحلیل و طراحی سازه های گوناگون صنعتی و بر اساس الزامات مندرج در آیین نامه های معتبر داخلی و ... [ ادامه مطلب ]

پرداخت و دانلود قیمت: 119500 تومان

تقویت کننده ی شبه تفاضلی کلاس-AB برمبنای اینورتر CMOS برای کاربردهای HF
فايل پيوست

 Abstract This paper presents a CMOS inverter-based c1ass-AB pseudo differential amplifier for HF applications using new sim pIe rail-to-rail CMFB circuit. The proposed circuit em ploys two CMOS inverters and the ... [ ادامه مطلب ]

پرداخت و دانلود قیمت: 119500 تومان

روش جاروب رو به عقب، برای حل پخش بار در شبکه های توزیع
فايل پيوست

 Abstract A methodology for the analysis of radial or weakly meshed distribution systems supplying voltage dependent loads is here developed. The solution process is iterative and, at each step, loads are ... [ ادامه مطلب ]

پرداخت و دانلود قیمت: 119500 تومان

بازسازی سه بعدی و تشخیص چهره با استفاده از ICA مبتنی بر هسته و شبکه های عصبی
فايل پيوست

 Abstract Kernel-based nonlinear characteristic extraction and classification algorithms are popular new research directions in machine learning. In this paper, we propose an improved photometric stereo scheme based on improved kernel-independent component ... [ ادامه مطلب ]

پرداخت و دانلود قیمت: 129500 تومان

جمع کننده کامل 1 بیتی زیر آستانه ای در فناوری تراشه هاى نیمه هادى اکسید فلزى تکمیلى65 نانومتری
فايل پيوست

 Abstract In this paper a new full adder (FA) circuit optimized for ultra low power operation is proposed. The circuit is based on modified XOR gates operated in the subthreshold region ... [ ادامه مطلب ]

پرداخت و دانلود قیمت: 99500 تومان

تغذیه کشتی توسط مولد قرار گرفته در خشکی (Cold Ironing)

 مجله in detail (شماره 2، 2017): تصمیمی‎که توسط اسطوره سینمای هالیوود "آرنولد شوارتزنگر" در سال 2006 بعنوان فرماندار ایالت کالیفرنیا گرفته شد، تأثیر چشمگیری بر تجارت شرکت وارتسیلا داشت. وی دستور داد تا به منظور کاهش آلودگی هوا و انتشار گازهای گلخانه ای، سواحل ایالت کالیفرنیا به سیستم برق رسانی از خشکی به کشتی (Cold ironing) مجهز شوند. این تصمیم باعث ... [ ادامه مطلب ]

تولید برق از امواج دریا (Catching the Surge)

 مجله in detail (شماره 2، 2017): در ماه سپتامبر وارتسیلا اعلام نمود که با شرکت AW-Energy جهت تولید برق از امواج دریا همکاری خواهد نمود. تکیه گاه یاتاقان های فلزی، یاتاقانهای کامپوزیتی، محفظه های آب بند لبه ای و کوپلینگ های هیدرولیک مورد استفاده در اولین WaveRoller مقیاس واقعی شرکت AW Energy، توسط وارتسیلا فراهم شده است. تجهیزات مورد استفاده در ... [ ادامه مطلب ]

برق رسانی به شبکه های ایزوله (Powering Isolated Grids)

 مجله in detail (شماره 2، 2017): مجله in detail (شماره 2، 2017): این مطلب به مطالعه بر روی یک نیروگاه برق هیبریدی (مرکب) وارتسیلا (موتورهای احتراق داخلی و ذخیره کننده های انرژی) و ارزش افزوده ای که می‎تواند در اثر صرفه جویی اقتصادی و بالا بردن راندمان برای صاحبان و بهره برداران آن بهمراه داشته باشد می‎پردازد. نیروگاه هیبریدی مورد مطالعه مشتمل بر ... [ ادامه مطلب ]

تشخیص خطای سیم بندی استاتور با آنالیز موجک و شبکه عصبی (Stator Winding Fault Diagnosis Based On Wavelet Transformation and BP Neural Network)
فايل پيوست

چکیده: در این پایان نامه ابتدا عیوب الکتریکی و مکانیکی در ماشینهای الکتریکی بررسی گردیده و عوامل به وجود آورنده و روشهای رفع این عیوب بیان شده است . به ... [ ادامه مطلب ]

پرداخت و دانلود قیمت: 119500 تومان

اثر wake در مکان یابی بهینه توربین های بادی یک مزرعه بادی‎
فايل پيوست

چکیده: افزایش روز افزون مزارع توربین بادی و گسترش آن ها، ضرورت روش هایی برای بهینه سازی مسائل فنی و اقتصادی آن ها را بیش از پیش نمایان می سازد. یکی از چا لش های پیش رو برای طراحی مزارع بادی تعیین موقعیت توربین ها نسبت به یکدیگر می باشد. این مقاله روشی را برای بهینه سازی چیدمان توربین ها در یک ... [ ادامه مطلب ]

فایل اکسل طراحی مخزن فلزی هوایی بر اساس آیین نامه AISC با در نظر گرفتن نیروی باد و زلرله
فايل پيوست

 فایل پیش رو اکسل طراحی مخزن فلزی هوایی می باشد که بر اساس آیین نامه AISC و با در نظر گرفتن نیروی باد و زلرله محاسبات را انجام داده و ... [ ادامه مطلب ]

پرداخت و دانلود قیمت: 79500 تومان
 مشخصات کلی: 

گروه: اکسل طراحی

فایل اکسل طراحی براکت فلزی بر اساس آیین نامه AISC-ASD 9th, Appendix F
فايل پيوست

 براکت های فلزی عناصر کنسولی هستند که در ستون ها جهت ایجاد اتصال تیرها پیش بینی می شوند. فایل پیش رو اکسل طراحی براکت فلزی می باشد که بر اساس آیین ... [ ادامه مطلب ]

پرداخت و دانلود قیمت: 79500 تومان
 مشخصات کلی: 

گروه: اکسل طراحی

فایل اکسل طراحی براکت بتنی بر اساس آیین نامه IBC 2018 - ACI 318,19 و CBC 01 - ACI 318,95
فايل پيوست

 براکت های بتنی عناصر کنسولی هستند که در ستون ها جهت ایجاد اتصال تیرها پیش بینی می شوند. فایل پیش رو اکسل طراحی براکت بتنی می باشد که بر اساس آیین ... [ ادامه مطلب ]

پرداخت و دانلود قیمت: 79500 تومان
 مشخصات کلی: 

گروه: اکسل طراحی

فایل اکسل تحلیل اتصال برشی دارای خروج از مرکزیت برای گروه پیچ
فايل پيوست

 این برنامه ظرفیت برشی اتصال پیچ و مهره ای دارای خروج از مرکزیت برای گروه پیچ را محاسبه می کند، ابزاری مناسب برای طراحی صفحات gusset و اتصالات پیچ و ... [ ادامه مطلب ]

پرداخت و دانلود قیمت: 79500 تومان
 مشخصات کلی: 

گروه: اکسل طراحی

فایل اکسل طراحی روسازی آسفالتی بر مبنای آیین نامه آشتو و استفاده از آزمایش ظرفیت باربری کالیفرنیا
فايل پيوست

 فایل پیش رو اکسل طراحی روسازی آسفالتی بر مبنای آیین نامه آشتو می باشد که با استفاده از نتایج آزمایش ظرفیت باربری کالیفرنیا CBR اطلاعات ورودی را تحلیل و نتایج را ... [ ادامه مطلب ]

پرداخت و دانلود قیمت: 79500 تومان
 مشخصات کلی: 

گروه: اکسل طراحی

طراحی ابعاد و سازه شالوده های عمیق (شمع ها و پایه های عمیق) در خشکی
فايل پيوست

 مجموعه دستورالعمل های ارائه شده در دیتاسرا شامل ضوابط و مراحل تحلیل و طراحی سازه های گوناگون صنعتی و بر اساس الزامات مندرج در آیین نامه های معتبر داخلی و ... [ ادامه مطلب ]

پرداخت و دانلود قیمت: 119500 تومان

تحلیل غیرخطی و مدل سازی عددی تیر بتن مسلح تقویت شده با FRP توسط Finite Element Method
فايل پيوست

 "پایان نامه مهندسی عمران مقطع کارشناسی ارشد - گرایش سازه" تحلیل غیرخطی و مدل سازی عددی تیر بتن مسلح تقویت شده با FRP توسط Finite Element Method   مشخصات کلی: شامل فایلهای word و ... [ ادامه مطلب ]

پرداخت و دانلود قیمت: 129500 تومان
 مشخصات کلی: 

گروه: اکسل طراحی

بررسی پارامترهای هندسی مهاربند زانویی
فايل پيوست

 "پروژه دانشجویی مهندسی عمران" بررسی پارامترهای هندسی مهاربند زانویی   مشخصات کلی: شامل فایلهای word و pdf بالغ بر 146 صفحه (4 فصل) فهرست مطالب فصل اول 1-1- مقدمه 1-2- شکل پذیری سازه ها 1-3- مفصل و لنگر پلاستیک 1-4- منحنی ... [ ادامه مطلب ]

پرداخت و دانلود قیمت: 129500 تومان
 مشخصات کلی: 

گروه: اکسل طراحی

تحلیل و طراحی سیستم گرمایشی ساختمان مسکونی با استفاده از ذخیره کننده های حرارتی PCM
فايل پيوست

 "پایان نامه مهندسی مکانیک مقطع کارشناسی ارشد - گرایش تبدیل انرژی" تحلیل و طراحی سیستم گرمایشی ساختمان مسکونی با استفاده از ذخیره­ کننده ­های حرارتی PCM   تهیه شده بصورت کاملا انحصاری توسط ... [ ادامه مطلب ]

پرداخت و دانلود قیمت: 449000 تومان
 مشخصات کلی: 

گروه: اکسل طراحی

شناسایی و رتبه بندی دلایل انحراف از هزینه پیش بینی شده و ارائه راهکارهای کاهش آن: مطالعه موردی پروژه های "پتروشیمی الف"
فايل پيوست

  "پایان نامه مهندسی عمران مقطع کارشناسی ارشد - گرایش مهندسی و مدیریت ساخت"   شناسایی و رتبه بندی دلایل انحراف از هزینه پیش بینی شده و ارائه راهکارهای کاهش آن: مطالعه ... [ ادامه مطلب ]

پرداخت و دانلود قیمت: 259500 تومان
 مشخصات کلی: 

گروه: اکسل طراحی

ناحیه کاربری

فرمت ایمیل صحیح نمی باشد. ایمیل خود را وارد نمایید.

رمز عبور خود را وارد نمایید.

مجله اینترنتی دیتاسرا
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه نرم افزاری دیتاسرا می باشد.
ایمیل:
support.datasara[AT]gmail[دات]com

Copyright © 2024